پنج‌شنبه 19 مهر 1403

استان زنجان میهمان نوروزی نمی پذیرد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
استان زنجان میهمان نوروزی نمی پذیرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و بر اساس اعلام ستاد کرونای استان زنجان، زنجان از پذیرش میهمان در ایام نوروز معذور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر ارجمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: از سال 95 وزارت میراث فرهنگی برنامه‌هایی برای ایام نوروز در قالب ستاد خدمات اجرایی سفر پیش‌بینی می کرد که تسهیلاتی برای مسافران در قالب اقامتگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی پیش‌بینی می‌شد.

وی گفت: در کنار این برنامه در خود شهرها نیز برنامه‌های نوروزگاه به منظور معرفی آیین‌ها، مراسم‌های سنتی و موسیقی سنتی در اماکن تاریخی، سایت‌ها و موزه‌ها اجرایی می‌شد. این مسئول خاطرنشان کرد: از دو روز گذشته بخشنامه‌ای به استان‌ها برای لغو برنامه‌های جمعی از جمله نوروزگاه از سوی وزارتخانه ارسال شده است و بر همین اساس این برنامه در زنجان نیز لغو شد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه قرار بود هشت مراسم نووزگاه در استان زنجان برگزار شود، افزود: این برنامه‌ها در مبادی ورودی شهرها و اماکن تاریخی قرار بود برگزار شود. ارجمند تصریح کرد: برگزاری این مراسم در اماکنی همچون رختشویخانه، سبزه میدان، کارخانه کبریت، گنبد سلطانیه و غار کتله خور پیش‌بینی شده بود. وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان زنجان به همه توصیه می‌کنیم امسال سفر نروند تا این ویروس ریشه کن شود. انتهای پیام /