پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

استعمار مجازی به دنبال یکه تازی است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
استعمار مجازی به دنبال یکه تازی است

کارشناس حوزه فناوری اطلاعات و فعال در حوزه صنعت دیجیتال گفت: دشمنان به دنبال استعمار فضای مجازی و یکه نازی در این فضا هستند و به همین دلیل پلتفرم‌های ایرانی را که با قدرت در حال رشد در بین آحاد متخلف جامعه هستند را حذف کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین قدیمی در گفت و گو با خبرنگاراروم نیوز،اظهار داشت: دو نرم افزار روبیکا و ذره بین که از گوگل پلی حذف شده اند در حال رشد و به نوعی جاافتادن در بین کاربران ایرانی اندروید بودند و روبیکا به عنوان یک سوپر اپ که هم شبکه اجتماعی بود و هم پیام رسان و هم یک نرم افزار مولتی مدیا و نرم افزار ذرهبین که یک موتور جستجوی قوی ساخت داخل بود که در حال رشد مضاعف بودند.

وی ادامه داد: ذره‌بین علاوه بر اینکه با عمل کردن به عنوان یک فراجستجوگر، نتایج گوگل (و سایر موتورجستجوهای معتبر) را نمایش می‌دهد، بسیاری از نتایج مورد انتظار کاربر فارسی‌زبان را در قالب پاسخ‌های هوشمند ارائه می‌کند تا در مجموع تجربه جستجوی بهتری به وجود آید.

کارشناس حوزه فناوری اطلاعات و فعال در حوزه صنعت دیجیتال گفت: از جمله می‌توان به پاسخ هوشمند وضعیت آب‌وهوا، آلودگی و اوقات شرعی همه شهرهای ایران، نرخ ارزها و تبدیل آن، قیمت طلا و سکه، شاخص‌های بورس، آدرس، خرید بلیت هواپیما از مبدأ به مقصد مشخص شده، نتایج زنده فوتبال، مشخصات کافه و رستوران‌ها و دستور پخت غذا اشاره کرد. انواع دیگری از این پاسخ‌های هوشمند نیز در هر ماه به ذره‌بین اضافه می شدند

قدیمی اضافه کرد: روبیکا که این روزها دارای حواشی مختلفی بود توانسته بود از نظر امکاناتی و زیرساختی خدمات قابل توجه و رقابت پذیری با اپلیکیشن های مطرح و روز دنیا ارائه کند این نرم افزارها نه قوانین گوگل پلی تخطی کردند و نه دارای مشکلات فنی و بد افزاری بودند که توسط سپر ایمنی گوگل حذف شوند.

وی بیان کرد: غرب و امریکا به دنبال سلطه بر فضای مجازی و حکمرانی بر ملت ها د رفضای مجازی می باشد. لذا هر اپ و نرم افزار و حرکت و جریانی که خلاف این حکمرانی باشد و سلطه انان را به خطر بیندازد را حذف میکند. یک زمان عکس شهید سردار سلیمانی را از اینستاگرام حذف می‌کنند و یک روز اپلیکیشن های مختلف ایرانی را. یک روز اپل علیه ملت ایران دسترسی را قطع می‌کند و یک روز گوگل علیه ملت و فن آوری های ایران اقدام میکند. تا زمانی که زیرساخت‌های لازم در فضای مجازی فراهم نشود و همواره خود را وابسته به شرکت ها و قدرتهای بزرگ دنیا بدانیم، مطمئنا باید منتظر چنین مشکلاتی باشیم.

کارشناس حوزه فناوری اطلاعات اضافه کرد: چنین مشکلاتی به دلیل بی توجهی ها در خودکفایی در حوزه اینترنت و فضای مجازی و ضعف عمده در حوزه دیپلماسی صنعت دیجیتال می باشد، لذا بایستی وزارت ارتباطات برای این موضوع برنامه داشته باشد تا بتوان ازحقوق ملت ایران و استارت اپ ها و فعالین این عرصه حمایت کرد.

قدیمی ادامه داد: باید باورداشته باشیم فضای مجازی توسط استعمارگران حکمرانی می شود و آنها هستند که تصمیم می‌گیرند در این فضا باید چگونه رفتار شود.

وی افزود: ازادی بیان در غرب یعنی هر چیزی که سلطه استعمار آنان بر افکار عمومی را به خطر نیندازد و هر چیزی که خلاف ان باشد را بدون هیچ اخطاری حذف می‌کند.

انتهای پیام /