یک‌شنبه 15 مهر 1403

استفاده از ظرفیت جوانان تنها راه نجات کشور / نگاه کارشناسی در برنامه‌های جوانان باید در تمامی بخش‌ها نهادینه شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
استفاده از ظرفیت جوانان تنها راه نجات کشور / نگاه کارشناسی در برنامه‌های جوانان باید در تمامی بخش‌ها نهادینه شود

جوان‌گرایی ضامن تحقق چشم‌انداز متعالی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی‌است، جوانان نیروی مولد و سرمایه اصلی کشور محسوب می‌شوند و ترغیب این قشر با برنامه‌های انگیزش معنوی، بالا بردن روحیه پرسشگری و ایده‌پردازی و فرهنگ سخت‌کوشی رسالت مهم مسئولان در نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، مقام معظم رهبری "استفاده از ظرفیت‌های کشور را نیازمند حرکت آتش به اختیار جوانان دانستند" و خاطرنشان کردند: «گروه‌های جوانِ مؤمن و انقلابی باید هر کاری را که امکان‌پذیر است در چارچوب قوانین و مصلحت کشور انجام دهند و معطل کسی نباید بمانند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به جوانان فرمودند: «راه طی شده فقط قطعه‌ای از مسیر افتخارآمیز به سوی آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی است. دنباله‌ی این مسیر که به گمان زیاد، به دشواریِ گذشته‌ها نیست، باید با همت و هشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود. مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعالان جوان، در همه‌ی میدان‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین و اخلاق و معنویت و عدالت، باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند، از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه‌ی انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ی اسلامی بسازند» محور بیانیه گام دوم و مولفه اصلی توسعه جوانگرایی در امور کشور بوده و تقویت آموزه‌های دینی، معنوی، احساس خودباوری و اعتماد به نفس جوانان در کنار مهارت آموزی، مولفه ضروری در جریان توسعه و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم است و مسئولان باید با برنامه ریزی هدفمند در تحقق این مهم بیش از پیش بکوشند. حجت الاسلام والمسلمین حیدر علی راشکی قلعه نو، امام جمعه موقت زابل در گفتگو با خبرنگار ما گفت: نقش جوانان در تحقق آرمان‌ها و هدف‌های نظام اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب مبین عمق نگاه و بها دادن رهبر انقلاب به این قشر است. وی با اشاره به اینکه حضرت آقا چهل مرتبه کلمه جوان را در بیانیه گام دوم انقلاب تکرار می کنند افزود: امروز جوانان باید به جایی برسند که با ایده‌پردازی در امور مختلف به خصوص حوزه اقتصاد، در توسعه پایدار کشور نقش‌آفرینی کنند. مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان زابل، بیان کرد: باید به دنبال جوانان باشیم، جوانان را برای تولید، ترغیب کنیم، تولیدی که اشتغال آفرین، دانش بنیان باشد و این می شود بعنوان اساس و ریشه اقتصاد یک کشور که می تواند موجب پیشرفت کشور شود. حجت الاسلام والمسلمین حیدر علی راشکی قلعه نو گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب بر حضور جوانان متخصص در عرصه های مختلف تاکید شده است و این مهم را نباید فراموش کنیم. وی با بیان اینکه در اندیشه ی رهبری تاکید ویژه ای به حفظ و تداوم نسل انقلاب شده است، تصریح کرد: جوانان می‌توانند موتور محرکه کشور در بخش‌های مختلف باشند و نگاه کارشناسی در برنامه‌های جوانان باید در تمامی بخش‌ها نهادینه شود. این استاد حوزه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین خاطر نشان کرد: مهم ترین محور در این شعار پیشرفت علم در کشور است، علمی که در مسیر اقتصاد قرار گیرد و این محقق نمی شود مگر بر پایه دانش بنیان ها و باید شرکت های دانش بنیان را با استفاده از ظرفیت جوانان تقویت کنیم. انتهای پیام /