چهارشنبه 18 مهر 1403

اطلاعات واحدها در تمام بخش‌های تولیدی باید به‌روز باشد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اطلاعات واحدها در تمام بخش‌های تولیدی باید به‌روز باشد

زنجان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: واحدهای خرد، کوچک و بزرگ در تمام بخش‌های تولیدی باید مورد بررسی و رصد قرار گرفته و اطلاعات واحدها به‌روز باشد تا در صورت وقوع مشکل در همان ابتدا وارد کار شده و به آن رسیدگی شود.

فرامرز نیک‌سرشت شامگاه سه‌شنبه در نخستین جلسه کمیته احیای واحدهای تولیدی راکد و تعطیل استان که در محل اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد با بیان اینکه شناسایی مشکلات سرمایه‌گذاری باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: شناسایی کارآفرینانی که دارای ایده‌های جدید بوده که ممکن است منجر به راه جدید و یا حل مشکلات باشد نیز امسال باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌داری که انگیزه برای ورود به تولید ندارند باید شناسایی شده و با آن‌ها مذاکره شود.

نیک‌سرشت افزود: رصد و بررسی واحدهای تولیدی راکد در دستور کار فرمانداران نیز باشد تا مشکلات و موارد شهرستان‌ها هم به این کمیته ارجاع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، تشکیل این کمیته را ضروری خواند و گفت: با توجه به شرایط سال گذشته و ادامه‌دار بودن تحریم‌ها، مشکلات ویروس کرونا نیز به آن اضافه شده که باید برای دوران پساکرونا، موضوعات مختلف از جمله تامین نقدینگی، مباحث صادرات واردات و مشکلات دیگر واحدها را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: بررسی و حل مشکلات در دوران پساکرونا نیاز به آمادگی بالایی دارد.

نیک‌سرشت اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «جهش تولید» نامگذاری شده و این موضوع نیز باید عملیاتی شود که ضرورت رصد واحدها و مشکلات آن‌ها را دو چندان می‌کند.

وی با اشاره به پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان زنجان خاطرنشان کرد: امسال باید مشکلات در رابطه با زنجیره واحد به صورت همه‌جانبه مورد بررسی قرار گیرد چرا که زنجان به عنوان پایلوت این طرح در کشور بوده و امسال سرمایه‌گذاری‌ها باید در زمینه‌های مختلف عملیاتی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان ابراز کرد: سال گذشته، یکی از سال‌های خوب در رفع مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع و موانع تولید استان بود.

وی ادامه داد: این موضوع در سال جاری به صورت جدی‌تر و بهتر از سال گذشته و با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.

کمیته احیای واحدهای تولیدی راکد و تعطیل با مصوبه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در کمتر از یک هفته و با هدف استفاده از ظرفیت حداکثری منابع و امکانات موجود در شرایط نامطلوب منابع مالی و اقتصادی کشور و راه‌اندازی واحدهای تعطیل و راکد با سرمایه‌های قابل ملاحظه و همچنین استفاده از سرمایه بلوکه شده در سیستم‌های بانکی و به چرخه تولید آوردن این سرمایه‌ها با هدف‌هایی از جمله اشتغالزایی و افزایش تولید، آغاز به کار کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*