چهارشنبه 18 مهر 1403

اعتبار وکالت نامه‌های نقل و انتقال خودرو در زنجان تمدید شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اعتبار وکالت نامه‌های نقل و انتقال خودرو در زنجان تمدید شد

زنجان - ایرنا - مسوؤل اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان زنجان، گفت: مهلت اعتبار وکالت نامه‌های نقل و انتقالات خودرو به مدت 40 روز کاری تمدید شد.

سرهنگ محمدحسن خلجی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمان اعتبار وکالت‌نامه های آن دسته از خریداران خودروهایی که قبل از تعطیلی مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری زنجان (23 اسفند ماه) به پایان رسیده است، مشمول تمدید نیست.

وی ادامه داد: خریدارانی که وکالت نامه آنان در زمان بسته شدن این مراکز به خاطر شیوع و پیشگیری از ویروس کرونا، دارای اعتبار بود در این صورت ارایه خدمات وکالتی به مدت 40 روز کاری تمدید شده است و می توانند نسبت به تعویض پلاک و شماره گذاری بدون نیاز به اخذ وکالت نامه جدید و یا حضور خود فروشنده، اقدام کنند.

خلجی تصریح کرد: با توجه به اینکه حضور فروشنده برای نقل و انتقال پلاک خودرو در مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری الزامی است در واقع با اعطای وکالت‌نامه، دیگر الزامی به حضور فروشنده نیست.

وی یادآور شد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و با هدف صیانت از سلامتی مراجعان و کارکنان، مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک این استان از 23 اسفند ماه به حالت تعطیل درآمده و از ششم اردیبهشت ماه نیز بازگشایی شدند.

مسوؤل اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: با بازگشایی مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری، تعداد متقاضیان بیشتر شده بود که به منظور جلوگیری از ازدحام مراجعان و ارایه خدمات بیشتر ساعت کار این مراکز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7 تا 17 و پنجشنبه ها نیز از ساعت 7 تا 14، تعیین و اعلام شد.

خلجی افزود: در این مراکز روزانه نزدیک به 200 متقاضی، خدمات ارایه می شود و از متقاضیان نیز درخواست می شود کار خود را به ساعات پایانی موکول نکنند و بهتر است مراجعات در ساعت های اولیه صورت گیرد.

وی یادآور شد: مالکان خودروهایی که رقم آخر سمت راست پلاک آنان زوج است روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه و پلاک فرد نیز یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه هر هفته، می توانند برای دریافت خدمات و با رعایت نوبت به این مراکز مراجعه کنند.

لازم است خریداران و فروشندگان خودروها هنگام مراجعه به مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری، برای حفظ سلامت خود و جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا، ملزومات بهداشتی همچون ماسک و دستکش یکبار مصرف و لوازم اداری مورد نیاز از جمله خودکار به همراه داشته باشند.

*س_برچسب‌ها_س*