یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

اقتصادی

اقتصادی

خبرگزاری تسنیم

یکی از اقداماتی که می‌تواند عدالت در دسترسی به تسهیلات بانکی را بین عموم جامعه برقرار کند، ایجاد سازوکار اعتبارسنجی‌ست. آمارها نشان می‌دهد در کشورهای فاقد سامانه اعتبارسنجی تنها 25 درصد افراد به منابع مالی دسترسی دارند.

خبرگزاری تسنیم

در حالی قیمت‌گذاری موبایل به دلار بازار آزاد متصل شده که واردات طیف گسترده‌ای از آن براساس دلار بازار مبادله‌ای وارد کشور می‌شود و علت آن نیز رویه واردات از محل صادرات خود است. جلوگیری از این مسئله باید به طور جدی در دستور کار وزارت صمت قرار بگیرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در بافت فرسوده شهر تهران در مناطق 16، 18 و 20 پروژه نهضت ملی مسکن را اجرا می‌کنیم که هم‌اکنون هزینه ساخت واحدها منهای خدمات مهندسی و عوارض صدور پروانه آن مشخص شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در شرایطی که شورای رقابت حاضر به اعلام میزان افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای نشده، سخنگوی وزارت صمت از بازنگری مجدد در تعیین قیمت این محصولات خبر می‌دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال خبر داد که یک مقام آمریکایی اعلام کرده که کاخ‌سفید از انتشار اسناد محرمانه پنتاگون به شدت نگران است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده است که پهپادهای این رژیم سکوهای پرتاب راکت را در جنوب سوریه هدف قرار داده‌اند.

خبرگزاری تسنیم

سازمان هواشناسی از کاهش 8 تا 12 درجه‌ای دما در برخی مناطق کشور خبر داد و برای 3 استان هشدار طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر و برخورد صاعقه صادر کرد.

خبرگزاری تسنیم

داده‌های مربوط به ردیابی کشتی‌ها نشان می‌دهد که پالایشگاه‌های هند پس از رشد بی‌سابقه واردات نفت از روسیه در سال مالی 2022-2023، عرضه گازوئیل و سوخت جت به اتحادیه اروپا را افزایش داده‌اند.

خبرگزاری تسنیم

در حال حاضر می‌توان گفت که سه ساز و کار ارزی در اقتصاد ایران وجود دارد که شامل مدل مطلوب، مدل بهینه و مدل منسوخ شده است اما باید توجه داشت که تنها در مدل سوم است که بانک مرکزی امکان شناسایی نوع ارز مورد مبادله و نرخ آن را ندارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

هواشناسی از افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ابتکار گفت: در سال 86 در شورای شهر تهران وقت گرفتم تا درباره درگیری‌هایی که گشت ارشاد در دولت احمدی‌نژاد با یکی از دختران ایرانی داشت، صحبت کنم. در همان صحبت‌ها گفتم که برخوردهای گشت ارشاد جز ایجاد کینه و نفرت، هیچ فایده‌ای برای کشور ندارد. فقط نتیجه منفی دارد و در ذهن جوانان ایرانی کینه ایجاد می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مجموعه های شهر فرش و شهر لوازم خانگی که همواره توجه به نیروهای جوان و بهره گیری از قابلیت ها و توانمندی های آنان را در عرصه های اقتصادی در راس اهداف خود قرار داده اند، در اقدامی متفاوت و تازه به حمایت از استعدادهای برتر در قالب یک برنامه بزرگ استعدادیابی، مبادرت نموده اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در معاملات روز شنبه شاخص کل بیشترین رشد سال جدید را ثبت کرد. در پایان معاملات شنبه، اغلب نمادهای بازار سبزپوش بودند و قیمت سهام 90 درصد نمادهای بازار افزایش یافت. بدین ترتیب شاخص هم وزن نیز بیش از 25 هزار واحد رشد کرد که رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سیدمحمدخاتمی درگذشت تأسف‌انگیز کیومرث پوراحمد هنرمند آگاه، دردآشنا و دوستدار ایران و ایرانی و مردم‌گرا را تسلیت گفت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بازار ارز و طلا از سکه افتاده باشد و دیگر زور صعودی قبل را نداشته باشد، رنج شدن قیمت ها در معاملات پس از تعطیلات نوروزی گواه این اتفاق است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بورس با قدرت رشد می کند و فروشنده های این مدت اخیر، همگی پشیمان هستند. روند صعودی فعلی بازار بسیار پرقدرت است.