پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقدامات پلیس زنجان در فاصله‌گذاری اجتماعی با جدیت ادامه دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اقدامات پلیس زنجان در فاصله‌گذاری اجتماعی با جدیت ادامه دارد

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: در راستای پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا، اقداماتی توسط پلیس قبل از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و حین برگزاری طرح انجام شده که این اقدامات در ادامه نیز در قالب طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند با جدیت انجام خواهد شد.

سردار رحیم جهانبخش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا کنون سه میلیون عدد انواع لوازم بهداشتی از جمله ماسک، دستکش، شیلد، کاور کفش و لباس حفاظتی، 14 هزار لیتر الکل و بالغ بر 34 هزار لیتر انواع محصولات ضدعفونی‌کننده که احتکار شده بود کشف و بیش از 40 نفر نیز در این راستا دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه طی این مدت، 38 هزار خودرو بررسی و مورد غربالگری قرار گرفته‌اند، گفت: 62 دستگاه خودرو توقیف و روانه پارکینگ شده، 331 خودرو اعمال قانون و توقیف سیستمی شده و به طور متوسط روزانه 2 هزار و 200 دستگاه خودرو به دلیل تردد غیرمجاز، برگردانده می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به انجام 9 هزار فقره بازدید از صنوف فعال یا نیمه‌فعال با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، گفت: تا کنون 6 هزار و 154 تذکر صادر شده، 62 فقره تعهد اخذ شده و 526 فقره نیز اخطاریه پلمب صادر شده است.

وی اظهار داشت: در مجموع بیش از 500 مغازه پلمب شده و هشت نفر نیز به دلیل فک پلمب، دستگیر شده‌اند.

جهانبخش با اشاره به رصد پلیس در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از 40 فقره پرونده فروش اقلام غیرمجاز، تشویش اذهان عمومی و شایعه‌پراکنی در فضای مجازی تشکیل شده است.

وی افزود: 15 فقره پرونده نیز در حوزه شناسایی شماره حساب‌های مدعی جمع‌آوری کمک به بیماری کرونا در فضای مجازی، تشکیل و این حساب‌ها با همکاری دستگاه قضایی مسدود شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*