چهارشنبه 18 مهر 1403

البرز در کنترل کرونا گام های موفقی برداشته است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
البرز در کنترل کرونا گام های موفقی برداشته است

کرج - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: این استان با همکاری و مشارکت خوب مردم و دستگاه های اجرایی تاکنون توانسته گام های موفقی در کنترل کرونا بردارد.

دکتر حسن ایلانلو روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: کنترل راه های ارتباطی، چگونگی درمان بیماران، شناسایی بیماران و افراد مشکوک به کرونا، تشخیص به موقع بیماری، فعالیت مستمر تیم های سلامت، همکاری خوب مردم دستگاه های اجرایی موجب شد تا به روند کنترلی کرونا دست پیدا کنیم.

وی بیان داشت: توزیع مناسب داروها، تامین ملزومات بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی از مواردی است که توانست استان البرز را به کنترل و کاهش کرونا برساند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: شاخص های فراوانی در استان البرز طی شد تا توانستیم به ثبات برسیم و بحران را مدیریت کنیم.

وی بیان داشت: اکنون شمار مبتلایان در این استان نسبت به روزهای نخست شیوع کرونا کاهش چشمگیر دارد.

ایلانلو با تاکید براین نکته که کرونا هنوز در البرز و کشور به طور کامل مهار نشده و احتمال شیوع دوباره و گسترده آن وجود دارد، گفت: با توجه به فعالیت دوباره مشاغل باید بیش از پیش الزامات بهداشتی را رعایت کنیم.

استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون نفر در مسیر مسافران 15 استان کشور و در همسایگی کانون های بحران کرونا قرار دارد که با وجود این شرایط دستگاه های اجرایی و مردم با همکاری خوب و مثال زدنی توانستند شیب ملایم نزولی کرونا را رقم بزنند.

ویروس کرونا برای نخستین بار درووهان چین شیوع پیدا کرد و به سراسر جهان رسید.

*س_برچسب‌ها_س*