یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

رییس فراکسیون راهبردی مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استیضاح آخرین راهکار مواجه با مسئله است، گفت: باید روند کار به شکل طبیعی پیش برود و استیضاح به عنوان آخرین مرحله درمان و نه اولین راه حل، تعریف شود.

قیمت گذاری 4 محصول جدید شرکت سایپا در مراحل نهایی قرار دارد و تا آخر هفته جاری از سوی شرکت خودروساز اعلام خواهد شد.

وزارت اقتصاد اعلام کرد: طبق آخرین اطلاعات دریافتی، تعداد ثبت‌نام کنندگان در سامانه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به منظور دریافت سهام نوزادان متولد سال 1401 تا ساعت 14 روز شنبه (6 خرداد ماه) 436 هزار و 550 نفر بوده است.

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت گفت: پارسال صادرات ایران به کشورهای آسیای میانه، قفقاز و روسیه 18 درصد و در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد رشد داشته است.

جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا برگزار شد که در این جلسه تمدید یک ساله اختیارات بانک مرکزی برای تعیین تکلیف برخی مؤسسات مالی مورد بررسی قرار گرفت.

مشاغل خانگی دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای اخذ اینماد در رسته‌های مربوط نیازی به دریافت مجدد پروانه کسب از اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکارهای مجازی نخواهند داشت.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: بر اساس محاسبات سازمان امور مالیاتی بیش از نیمی از صاحبان مشاغل و اصناف برای عملکرد سال 1401 مالیات نمی‌پردازند.

بر اساس تاکید بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، سهم آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید پس از تکمیل واحدها از آنان دریافت شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش 250 هزار دلار غیرقانونی در سعادت آباد تهران خبر داد.

وزارت خارجه عراق از رایزنی فواد حسین و بدر بن حمد آلبوسعیدی در خصوص مشکلات مالی ایران و آمریکا به ویژه پول‌های ایران در بانک‌های عراقی خبر دادند.

به عقیده کارشناسان، با نزدیک شدن به زمان اجرای توافقات بین‌المللی و مالی و پولی، افت قیمت‌ها در بازار ارز و طلا سرعت بیشتری خواهد گرفت.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: امروز رایزنی‌های لازم برای کسب اطلاعات حساب وکالتی مردم از بانک‌های عامل انجام شده و تا ساعت 12 امشب تمام اطلاعات متقاضیان در اختیار سامانه یکپارچه قرار خواهد گرفت.

وزیر اقتصاد گفت: 356 طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش 6 میلیارد و 51 میلیون دلار مجموع سرمایه گذاری خارجی از ابتدای فعالیت دولت تا فروردین 1402 بوده است.

با تصویب شورای رقابت، شرط «یک سال رهن بودن سند خودرو» حذف شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی تهران ضمن اشاره به روند کاهشی قیمت خودرو در بازار، افزایش عرضه و واردات خودرو شرط تداوم ریزش قیمت خودرو در بازار است.