یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی تهران ضمن اشاره به روند کاهشی قیمت خودرو در بازار، افزایش عرضه و واردات خودرو شرط تداوم ریزش قیمت خودرو در بازار است.

اندیشکده انگلیسی چتم هاوس در گزارشی، از افزایش شکاف میان عربستان و امارات بر سر مسائل یمن خبر داد و نوشت که ابوظبی از مذاکرات ریاض با دولت صنعا ناخرسند است.

شاخص‌های بازار سرمایه طی معاملات امروز، روند نزولی داشتند و شاخص کل بورس بیش از 34 هزار واحد کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: در شرایط فعلی به دنبال واردات مستقیم گاز از ترکمنستان هستیم و اکنون سوآپ در حال انجام است.

مشاور وزیر اقتصاد از کاهش سهمیه آرد یک چهارم نانوایی‌ها، خبر داد و گفت: 75 درصد نانوایی های سراسر کشور با عدم تغییر یا افزایش سهمیه آرد مواجه شده‌اند.

رئیس سابق سازمان توسعه تجارت از ورود یک تن شمش طلا به کشور طی سه ماه گذشته در قالب بازگشت ارز صادرات خبر داد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان "در انتظار مصوبه بورس برای عملیاتی کردن فروش متری مسکن هستیم"، گفت: طرح تحولی بازآفرینی شهر تهران تهیه شد.

هم‌زمان با شناسایی نیاز صنعت هوایی به 550 فروند هواپیما، دولت در گام دومِ توسعه ناوگان که در سال گذشته با خرید 50 فروند هواپیما عملیاتی شد، هواپیماهای جدیدی را خریداری کرده است که با اعلام وزیر راه تا چند روز دیگر وارد کشور می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه 20 درصد مصرف برق شهر تهران متعلق به بخش اداری است، گفت: امسال هم اداراتی که در کاهش مصرف برق همکاری لازم را نداشته باشند به دستگاه‌های نظارتی معرفی خواهند شد و در صورت همراهی‌نکردن ممکن است نام آنها نیز جهت اطلاع عموم منتشر شود.

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی می گوید: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در واقع یک تحول و یک انقلاب بزرگ در بحث کسب مجوزها است. طبیعی است نهادهایی که سالیان سال از یک رانت و انحصار ویژه‌ای برخوردار بوده اند، هم اکنون که آن امتیازات با این قانون از بین رفته، تا حدی در برابر اجرای این قانون در بخش‌های مختلف مقاومت می کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: وزارت صمت و زیرمجموعه آن سازمان حمایت مصرف کنندگان می‌توانند گرانفروشی خودرو‌های مونتاژی را به ما گزارش کنند تا شعبه‌های تعزیرات حکومتی به موضوع رسیدگی کنند.

عضو اتاق بازرگانی ایران می‌گوید که با مذاکرات انجام شده از سوی تیم فنی بانکی ایران، گشایش‌های ارزی جدیدی در راه خواهد بود.

درحالی‌که در روزهای گذشته برگزاری جلسه در وزارت صمت با خودروسازان درخصوص قیمت خودروهای مونتاژی پر سر و صدا شده بود و برخی خودروسازان منکر پذیرش قیمت‌های اعلامی شده بودند، اسناد به دست آمده توسط ایسنا مبنی بر حاضران جلسه و مصوبه نهایی، نشان می‌دهد نمایندگان تمام خودروسازان در سطوح بالا در این جلسه حضور داشته‌اند.

روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) اعلام کرد: این مجموعه هیچ قراردادی در خصوص ساخت واحد مسکونی برای شاغلان در کیش ندارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مبارزه با سوداگران خانه شروع شد و عرضه خانه‌های خالی شدت گرفته است، گفت: عدم‌عرضه مسکن سبب مالیات بر خانه‌های خالی می‌شود و دولت نمی‌تواند بازار مسکن را رها کند.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: دیروز اختلالی در سایت به وجود آمد که این اختلال رفع شد و اکنون سامانه فعال است و متقاضیان می‌توانند فرایند ثبت نام خودرو را تکمیل کنند.