یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

بر اساس گزارش مرکز آمار در اردیبهشت ماه 1402 تورم سالانه 49،1 درصد و تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور، 54،6 درصد بوده که به ترتیب نسبت به ماه قبل 1،5 درصد و 0،9 درصد کاهش یافته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قول می‌دهیم در یک برنامه 5 ساله به ثبات اقتصادی برسیم و بر گرانی و تورم غلبه پیدا کنیم چرا که مسیر الان درست نیست.

در همایش سلسله رویدادهای پل سرمایه‌گذاری به حمایت بیش از100میلیارد ریال وی سی دانشمند از طرح‌های دانش بنیان حوزه خوراک دام و کاهش 1.5 درصدی کشتار دام سبک در سال 1400 نسبت به سال 1399 اشاره شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تصویب دو اقدام در زمینه ضد تعارض منافع در دولت خبر داد.

آخرین تمرین تیم فوتبال پرسپولیس پیش از بازی با هوادار برگزار شد‌.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از وضعیت تولید خودرو در کشور گفت: مصرف سوخت خودروهای داخلی بیش از 2 برابر خودروهای خارجی است.

در حالی که ایران‌خودرو به بهانه نداشتن ظرفیت، در نوبت دوم طرح عرضه یکپارچه حضور ندارد، بررسی‌ها حاکی است این خودروساز تعداد زیادی خودرو هایما و پارس را در سایت بینالود به بهانه نبود قطعه دپو کرده و در سامانه یکپارچه عرضه نکرده است.

با وجود مصوبه شورای رقابت مبنی بر برخورد تعزیری با گران‌فروشی در خودروهای مونتاژی و وعده این خودروسازان برای اعمال قیمت‌های مصوب شورای رقابت، اما شواهد نشان می‌دهد که این خودروسازان همچنان به این مصوبه و وعده خود عمل نکرده‌اند.

رئیس کل بانک مرکزی فدراسیون روسیه در پنجاه و یکمین جلسه هیأت مدیره اتحادیه پایاپای آسیایی هدف از برگزاری این اجلاس را تسهیل تجارت و روابط بین اعضا در منطقه عنوان کرد.

معاون بین‌الملل بانک مرکزی گفت: پیام‌رسان بین‌بانکی جایگزین سوئیفت تا یک ماه آینده بین اعضای اتحادیه پایاپای آسیایی اجرا می‌شود.

برای متقاضیانی که در مرحله نخست فروش یکپارچه خودروها، بخش دوم اولویت تابستان 1402، در نوبت دریافت تحویل 90 روزه (فروش فوق‌العاده) تارا اتوماتیک هستند، پس از ارسال پیامک از سوی ایران‌خودرو، امکان واریز وجه برای مشتریان فراهم می‌شود تا وجه خودرو را تسویه کنند.

معاون مسکن و ساختمان گفت: سامانه املاک و مستغلات اولین سامانه رایگان برای موجر و مستاجر است.

دولت پیشنهاد کرده تا کمیته تخصیص ارز و کمیته تامین ارز به دلیل ناکارآمدی ادغام شده و ریاست کمیته جدید برعهده بانک مرکزی قرار بگیرد. به نظر می‌رسد این تغییر به دلیل مشکلات در تخصیص ارز واردات و تداوم رویه واردات از محل صادرات خود بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: با وجود تحریم‌های بانکی، شاهد حضور تعدادی از بانک‌های خارجی و تاسیس بیش از هشت بانک با مالکیت ایرانی در خارج از کشور هستیم که 49 شعبه فعال در کشورهای مختلف همچون انگلستان، آلمان، عراق، روسیه، فرانسه و غیره دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تصویب پرداخت وام 400 میلیون تومانی نهضت مسکن ملی با سود 2 درصد برای دهک‌های یک تا 4 خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به‌دنبال توسعه بحث کالابرگ الکترونیک هستیم تا هم بتوانیم به مهار تورم کمک و مشوق‌ها را اعمال کنیم.