یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

معاون بین‌الملل بانک مرکزی گفت: پیام‌رسان بین‌بانکی جایگزین سوئیفت تا یک ماه آینده بین اعضای اتحادیه پایاپای آسیایی اجرا می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با همتای پاکستانی خود خواستار تعامل در زمینه‌های پیام‌رسان مالی غیرسوئیفتی و اتصال کارت‌های پرداخت شد.

براساس اعلام مسوولان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، متقاضیان واجد شرایط از امروز تا دهم خرداد فرصت دارند تا نسبت به انتخاب اولویت هایی خودرویی اقدام کنند.

در پیش‌نویس لایحه برنامه هفتم توسعه پیشنهاد شد، نرخ مالیات ارزش افزوده طی سالهای اجرای برنامه هفتم با رشد یک‌درصدی در هر سال تا 13درصد افزایش یابد.

وزیر اقتصاد درباره تصمیم دولت برای تغییر میزان یارانه‌ها توضیحاتی را ارائه داد.

معاون اول رئیس جمهور از دلار‌زدایی به عنوان پاسخ اجتناب‌ناپذیر کشورها به پروژه سلاح‌سازی از دلار سخن گفت و پیشنهاداتی مهم برای ارتقا کارآیی و اثربخشی این سازوکار بین المللی ارائه داد.

نرخ جدید بلیت هواپیما، یک هفته پس از اعلام افزایش 29 درصدی، در سایت سازمان هواپیمایی کشوری بارگذاری شد.

مجلس مصوبه هیئت وزیران مبنی بر تثبیت نرخ ارز و تعیین نرخ تسعیر ارز جهت شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی توسط بانک مرکزی را ابطال کرد.

در سفر رئیس جمهوری به جاکارتا، سند "موافقتنامه دو جانبه در زمینه کمک متقابل اداری در امور گمرکی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اندونزی" به امضا رسید.

اکبر نیکزاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن، ساخت سالیانه 400 هزار واحد به عهده بنیاد مسکن سپرده شده که 200 هزار واحد شهری و 200 هزار واحد روستایی است.

قائم مقام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: این سازمان در سال گذشته 31 هزار میلیارد تومان کالا را تعیین تکلیف نموده و در خصوص اعاده کالاها 1025 درصد رشد را نسبت به سال 1400 شاهد بودیم.

روسای کل بانک مرکزی ایران و فدراسیون روسیه بر تقویت مبادلات تجاری و بکارگیری پول‌های ملی دو کشور در تجارت دوجانبه تاکید کردند.

همراه اول به پاس حماسه‌آفرینی مردم شهرهای خرمشهر و دزفول در دوران جنگ تحمیلی، هدایای ویژه اپراتوری و کدهای تخفیف ویژه خرید از محصولات دیجیتال، به خوزستانی‌ها ارائه داد.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به توقیف زمین ساختمان متروپل، در خصوص عملیات گودبرداری در محوطه این ساختمان و صحبت‌هایی مبنی بر اینکه قرار است ساختمان جدید در این محل احداث شود، گفت: هنوز درخواست رسمی در این خصوص دریافت نشده است.

نخستین معامله‌ی برق تجدیدپذیر در مراسم رونمایی از تابلو «برق سبز» در بورس انرژی ایران با عاملیت کارگزاری بانک تجارت به انجام رسید.