یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پرداخت وام کمک‌ودیعه مسکن به مستأجران گفت: پرداخت این وام نیازی به ابلاغیه جدید ندارد.

وزیر اقتصاد گفت: اینکه معاملات پشت پرده‌ای وجود داشته و مردم استان از این ناحیه آسیب ببینند و حتی حق مردم تضییع شود قابل پذیرش نیست.

وزیر راه و شهرساز گفت: توسعه ناوگان هوایی در دستور کار قرار دارد و تا روزهای آینده هواپیماهای جدیدی به ناوگان هوایی کشور می پیوندد.

تحولات فراسرزمینی در مناطق غربی و شمال‌غربی کشور و اقدامات کشور ترکیه در خصوص احداث سدهای فراوان بر سرشاخه ارس، حاکی از آن است که در آینده ایران درگیر یک تروریسم آبی همه‌جانبه خواهد شد و ضرورت دارد از همین حالا در اندیشه یافتن چاره برای حل این معضل بزرگ باشیم.

114 کشور که بیش از 95 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می‌دهند، ارز دیجیتال بانک مرکزی را راه‌اندازی کرده‌اند.

رئیس جمهور در چهارمین جلسه شورای‌عالی اشتغال در دولت سیزدهم، اشتغال را اولویت اصلی کشور و مأموریت جدی دولتمردان برشمرد و به بیان توصیه‌هایی به همه دستگاه‌ها در جهت ایجاد اشتغال پایدار و کاهش بیکاری در کشور پرداخت.

رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال جزئیات مصوبات شش بندی جلسه امروز شورای اشتغال را تشریح کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: بانک مرکزی با مدیریت و نظارت دقیق بر ثبت سفارش‌ها و تخصیص ارز به تولید کنندگان و وارد کنندگان کالا، امکان مدیریت بهتر و تنظیم بازار را فراهم کند.

قیمت انواع سکه در جریان معاملات امروز بازار ارز و طلا، با کاهش 500 هزار تومانی روبرو شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با استمرار مدیریت دولتی در سهام عدالت مخالف هستیم و این امر به مردم واگذار می‌شود.

سخنگو و دبیر هیأت دولت یکی از ریشه‌های تورم در جامعه، اضافه برداشت و خلق پول بی‌رویه و غیرقانونی برخی بانک‌های خصوصی دانست و گفت: دولت و بانک مرکزی برنامه مدون و دقیقی برای برخورد و تعیین تکلیف آنها در سال 1402 تهیه و تدوین کرده است.

دو اقدام دولت سیزدهم مبنی بر افزایش وام نهضت ملی مسکن به 550 میلیون تومان و کاهش قابل توجه نرخ سود تسهیلات برای دهک‌های پایین جامعه می‌تواند روند اجرای پروژه‌ها را تسریع کند.

دادستان تهران از پیگیری قضایی و صدور کیفرخواست برای مدیران وقت بانکهای صادرات و پاسارگاد به اتهام اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور با تصرف غیرقانونی در وجوه بانکی و تحصیل مال نامشروع به مبلغ 12 هزار میلیارد ریال خبر داد.

صندوق بین‌المللی پول در پایگاه آماری خود اقتصاد ایران را به عنوان بیست و دومین اقتصاد بزرگ دنیا در سال 2022 معرفی کرده است.

بسیاری از فعالان بازار اذعان می‌کنند که به سبب خرید مرغ بالاتر از نرخ مصوب از میدان بهمن پایتخت، ناچار به فروش آن با قیمت بیشتر هستند، درحالیکه سرپرست وزارت جهاد کشاورزی می‌گوید اگر نرخ مصوب رعایت نشود، برای تنظیم‌بازار از ترکیه مرغ وارد می‌کنیم.

بر اساس گزارش مرکز آمار در اردیبهشت ماه 1402 تورم سالانه 49،1 درصد و تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور، 54،6 درصد بوده که به ترتیب نسبت به ماه قبل 1،5 درصد و 0،9 درصد کاهش یافته است.