شنبه 8 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی تشکیل شد و به بررسی طرح بانکداری مرکزی پرداخت.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه از تفاهم برای تأسیس بانک مشترک ایران و سوریه در جریان سفر رئیس‌جمهور به سوریه خبر داد.

افزایش ظرفیت تولید نفت یکی از مسائلی است که همواره موافقان و مخالفانی را به دنبال داشته، اکنون در دولت سیزدهم تلاش بر آن است که ظرفیت تولید نفت را به 6 میلیون بشکه در روز برساند.

قیمت جدید گندم باید به تایید دولت برسد و احتمالاً ابلاغ نرخ به هفته آینده پس از برگشت رئیس جمهوری از دمشق موکول شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: مشترکین در صورت رعایت الگوی مصرف و کاهش میزان مصرف نسبت به سال قبل می‌توانند تا مبلغ 2 هزار تومان به ازای هر کیلووات ساعت پاداش دریافت کنند؛ به‌عبارتی بیست برابر هزینه برق مصرف خود، پاداش بگیرند.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (چهارشنبه، 13 اردیبهشت 1402) در بازار تهران 33 میلیون و 340 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته 460 هزار تومان کاهش قیمت داشت.

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر اقتصاد، با بیان اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه یکی از طرح‌های موفقی است که با همکاری مشترک دولت و مجلس به تصویب رسید تاکید کرد: دولت برای اجرای این طرح آمادگی دارد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه از حضور تجار عربستان سعودی در نمایشگاه دستاوردهای صادراتی ایران خبر داد.

مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت با بیان اینکه مسائل و موانع واردات خودرو حل شده است، گفت: بزودی واردات و ترخیص خودروها سرعت می گیرد.

سخنگوی دولت خبر داد: هیئت وزیران با هر چهار پیشنهاد شورای عالی استان‌ها به منظور حمایت بخش‌های غیرمتمرکز دولت در استان‌ها از این شوراها موافقت کرد.

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به بالا رفتن هزینه‌های تولید در چند ماه گذشته، قیمت جدید مرغ حداکثر 73هزار تومان و قیمت تخم‌مرغ کیلویی 56هزار تومان تعیین شده است.

روند نزولی دلار در بازارهای غیر رسمی روز چهارشنبه با شدت بیشتری ادامه یافت و این ارز طی 2 ساعت ابتدایی معاملات، کانال 54 هزار تومانی را ترک کرد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از برگزاری بزرگترین مزایده به تعداد 576 دستگاه خودروی توقیفی در روز شنبه شانزدهم اردیبهشت در استان خبر داد.

رئیس‌جمهور ترکمنستان می‌گوید در آینده گذرگاهی احداث می‌شود که کشورهای ایران، عراق، ترکیه و ترکمنستان را به هم وصل می‌کند.

بانک مرکزی دستور العمل اجرایی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، مبتنی بر قانون بودجه سال 1402 کل کشور را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اجرا شدن افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها، گفت: حداکثر افزایش کرایه تاکسی 60 درصد است.