شنبه 8 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت تداوم وضعیت تورمی در کشور، حقوق 27 درصدی کارگران در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت که ستاد تنظیم بازار تاکنون مجوزی برای افزایش قیمت لوازم خانگی صادر نکرده است.

براساس آخرین آمار اعلام شده، حجم کل مخازن سدهای پنج‌گانه تهران نسبت به سال قبل 41 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

همایش سراسری مدیران ارشد بانک سپه با محوریت رویکردها و سیاست های بانک در سال 1402 با تمرکز بر توسعه خطوط کسب و کاری برگزار شد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه هم‌زمان با واردات هواپیما، در یک زمان‌بندی مشخص معدل سن ناوگان هوایی به 20 سال کاهش خواهیم داد، گفت: روزی برای کوچک‌ترین تعمیرات، قطعه به خارج فرستاده می‌شد اما امروز انواع چک‌های هواپیما حتی چک‌های سنگین تعمیرات در داخل توسط مهندسان کشور انجام می‌شود.

استاد دانشگاه در رابطه با عملکرد بانک‌ها در اعطای تسهیلات مسکن به مردم گفت: در آن چیزی که در سیاست‌های کلان است و آن چیزی که در سطح خرد است، تفاوت فاحشی دیده می‌شود و این عملا سبب نارضایتی‌ست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، سفر رئیس‌جمهور به سوریه را آغازگر اتفاقات خوب اقتصادی دانست و گفت: در دیدارهای خوبی که با وزیر اقتصاد، وزیر مالیه و رئیس بانک مرکزی داشتم توافق شد برخی موانع مالی، بیمه‌ای و گمرکی صادرکنندگان و شرکت‌های ایرانی به سوریه برداشته شود

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: شعار نمی‌دهم و اعتقاد دارم نفت ثروت ملت است و باید برای دانش‌آموز خرج شود.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با اقدامات مؤثر صورت گرفته صادرات نفت در دولت سیزدهم به 2 برابر رسید.

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: تاکنون 350 هزار تقاضا برای کارت هوشمند سوخت در سامانه ثبت شده که در حال پاسخگویی به آن هستیم.

80 درصد مشترکان خانگی زیر الگوی مصرف، برق مصرف می‌کنند و فقط 20 درصد از مشترکان مصرف بالایی دارند، که از همین 20 درصد مشترک پرمصرف هم حدود 4 درصد از مشترکان مصرفشان بسیار بالا است.

سرپرست دفتر واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن ضمن تشریح جزئیات و شرایط تحویل زمین به خانواده‌های دارای 3 فرزند و بیشتر، گفت: فقط هزینه آماده‌سازی زمین از خانوارها دریافت می‌شود و تا دو سال بعد از انعقاد قرار داد وجهی گرفته نخواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از رفع موانع حضور شرکت‌های صادرکننده ایرانی در سوریه خبر داد.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، در حالی در جنگ نابرابر صنعت هوایی قرار گرفته‌ایم که 10 فروند از 13 هواپیمای برجامی زمین‌گیر است و حتی قطعات و نشریات این هواپیماها را هم در اختیارمان قرار نمی‌دهند.

مدیرعامل بانک سپه در همایش سراسری مدیران ارشد رویکردهای کلان و ضرورت های عملیاتی این بانک در سال 1402 را تشریح کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حدود 120 میلیارد تومان مجموع منابع حبس شده مردم در بانک‌ها است که این منابع می‌توانست در اختیار تولید کشور قرار گیرد.