پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

رئیس انجمن صنفی سی ان جی کشور گفت: برای افزایش جایگزینی بیشتر بنزین با استفاده از سی ان جی طرحی را آماده کردیم که مطابق این طرح پیشنهاد عرضه رایگان سی‌ان‌جی به مدت سه سال به همه خودروها داده شده است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت خودرو اگر مبنای محاسباتی دقیق نداشته باشد پذیرفتنی نیست.

مدیرکل صنایع لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کل صادرات لوازم خانگی در سال گذشته با 24 درصد افزایش همراه شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با روند کنونی مصرف بنزین و نحوه تولید خودرو در برنامه کوتاه‌مدت باید پالایشگاه‌ها بهینه‌سازی شده و تولید را افزایش دهیم و همچنین بنزین خارجی وارد کرده تا بتوانیم کسری‌ها را جبران کنیم.

سخنگوی وزارت صمت، زمان تحویل 450 هزار دستگاه خودرو وارداتی را اعلام کرد.

سوداگران در بازار ارز در تلاش هستند تا با نرخ سازی روند افزایشی قیمت دلار را احیا کنند اما دلار توان بالا رفتن ندارد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به برگزاری جلسات این سازمان (وزارت صمت) و شورای رقابت به جهت بررسی مسائل تورمی افزایش قیمت خودرو، از بررسی مجدد مصوبه اخیر شورای رقابت از منظر تورم‌زایی در این جلسات خبر داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بنابر گزارش سازمان امور مالیاتی نهادها جزء بهترین مؤدیان مالیاتی هستند و مالیات آنها در سال 1400 حدود 31495 میلیارد ریال است و از هیچگونه معافیت مالیاتی برخوردار نیستند.

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان تهران با تاکید براینکه مقابله با کم‌فروشی از اولویت‌های کاری سازمان ملی استاندارد ایران است، گفت: محاسبه وزن جعبه با شیرینی، مصداق کم‌فروشی است.

هر چند نظرات مختلف و متفاوتی در خصوص مشکلات صنعت و بازار خودروی ایران ابراز شده اما به نظر می‌رسد که تا کنون در این‌باره آدرس‌های غلطی داده شده و باید ریشه و گره اصلی مشکلات را در صنایع بالادستی جست‌جو جو کرد.

در حالی قرار بود بانک مسکن کارت اعتباری مصالح ساختمانی را در راستای کمک به تولید مسکن عملیاتی کند که وعده های 4 سال اخیر در این‌باره هنوز محقق نشده است.

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: تورم یک موضوع حاکمیتی و مهار آن نیازمند هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف است و بانک مرکزی در این زمینه نقش محوری دارد و این بانک از همه ابزارهای موجود برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب استفاده خواهد کرد.

بررسی ها نشان می دهد با 300 میلیون تومان پول پیش و ماهیانه 5 میلیون تومان می توان یک واحد آپارتمان در مناطق مختلف تهران اجاره کرد.

در تابلوی معاملاتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، امروز شنبه 19 فروردین ماه قیمت هر اسکناس دلار 40هزار و 639 تومان و نرخ حواله دلار 36هزار و 945 تومان اعلام شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اضافه شدن حدود 40 فروند هواپیما به خطوط هوایی کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: به تناسب افزایش تعداد هواپیماها باید فرودگاه‌ها را مجهزتر و پارکینگ‌های هواپیما، ترمینال‌ها و عوامل پروازی فرودگاه را توسعه، گسترش و بهسازی دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: وضعیت کنونی منابع آبی تهران و میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی تاکنون بیانگر این است که امسال سال دشوارتری برای تامین آب پیش رو داریم.