دوشنبه 16 مهر 1403

امام جمعه دزفول: گرانی و تورم لجام گسیخته هیچ توجیهی ندارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه دزفول: گرانی و تورم لجام گسیخته هیچ توجیهی ندارد

دزفول - ایرنا - امام جمعه دزفول با اشاره به افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم گفت: گرانی و تورم لجام گسیخته هیچ توجیهی ندارد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر با بیان اینکه معلوم نیست چه دستی پشت قضایای گرانی های اخیر وجود دارد، افزود: اغلب مردم قشرهای آسیب پذیر هستند و گرانی‌های اخیر توان خرید آنها را کم کرده است.

وی ادامه داد: اغلب هنگامی که عرضه کم باشد قیمت کالاها افزایش می‌یابد ولی با وجود وفور کالا در بازار با افزایش قیمت ها مواجه هستیم لذا مسوولان مربوطه باید برای کنترل قیمت‌ها اقدام کنند.

امام جمعه دزفول با اشاره به کمک‌های خیران و نیکوکاران اظهارداشت: دزفول همچون گذشته در توزیع بسته‌های معیشتی برای اقشار آسیب پذیر جامعه پیشتاز بودند.

وی درخصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: این انتخابات رونمایی از ذات آمریکا و فسادی بود که در این کشور وجود دارد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه آمد و رفتن‌ها در آمریکا برای ما تفاوتی ندارد، افزود: با روی کار آمدن بایدن نه تنها تحریم‌های ظالمانه علیه ایران کم نمی‌شوند بلکه بیشتر هم خواهند شد.

وی ادامه داد: روسای جمهوری آمریکا همواره عروسک خیمه شب بازی اسراییل بوده‌اند لذا ما طبق اصول خود سیاست‌هایمان را پیش می‌بریم.

امام جمعه دزفول با تاکید بر اینکه هزینه تسلیم و سازش بسیار بیشتر از مقاومت است، گفت: دشمن ما را رها نمی‌کند تا دست از همه داشته‌های خود بکشیم همانگونه که عربستان را به گاو شیردهی برای خود تبدیل کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ترویج کتاب و کتابخوانی اظهارداشت: باید در زمینه نرم افزاری و سخت افزاری در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی گام برداشت.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت خیران و سرمایه‌های فرهنگی شهرستان دزفول برای ترویج کتابخوانی افزود: روش‌های جدید ترویج کتابخوانی مانند گنجاندن کتاب در جهیزیه و اماکن عمومی استفاده شوند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با تاکید بر لزوم اولویت بندی امور فرهنگی شهرستان گفت: طلاب حوزه‌های علمیه با همکاری اداره تبلیغات اسلامی در ایام تعطیل که کلاس ندارند به مناطق محروم و روستایی اعزام شوند.

وی با بیان اینکه مسجد در حال تبدیل شدن به گفتمان است، افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در طرح امام محله، امامت باید از قله جامعه به سطح جامعه و محله‌ها تسری یابد.

ازدواج آسان فرهنگ سازی شود

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تاکید بر لزوم تسهیل در ازدواج گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی لازم است ازدواج آسان در جامعه فرهنگ سازی شود.

سید احمد آوایی با بیان اینکه سن ازدواج بالا رفته است، افزود: اگر اقدامی برای ازدواج آسان و فرزندآوری در کشور صورت نگیرد در آینده نه چندان دور به یکی از کشورهای پیر دنیا تبدیل می‌شویم.

وی با انتقاد از انتشار برخی اخبار ناامید کننده در سطح جامعه اظهارداشت: متاسفانه برخی افراد با ایجاد اختلاف بین مسوولان کاسبی می‌کنند که لازم است شورای فرهنگ عمومی شرایطی را برای ایجاد مصونیت برای خواص شهرستان ایجاد کند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انتشار اخبار کذب، ایجاد سوء تفاهم و سخن چینی گفت: متاسفانه در فضای مجازی با آبروی افراد بازی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به دیدار خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تجهیز کتابخانه‌های شهرستان دزفول در این دیدار مطرح شد.

تکمیل کتابخانه مرکزی دزفول نیازمند بیش از 100 میلیارد ریال اعتبار است

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دزفول نیز در این نشست با اشاره به توقف ساخت کتابخانه مرکزی این شهرستان به دلیل کمبود اعتبار و گرانی‌ها گفت: برآورد اولیه برای تکمیل کتابخانه مرکزی دزفول 40 میلیارد ریال بود ولی با توجه به افزایش قیمت‌ها اکنون بیش از 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رضا جوروند خواستار ورود خیران برای تکمیل کتابخانه‌های در حال ساخت شهرستان دزفول شد و افزود: این کتابخانه 2 هزار و 200 مترمربع زیربنا دارد و یکی از بی‌نظیرترین کتابخانههای استان خوزستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی کتابخانه مرکزی تا پی ریزی پیش رفته است، ادامه داد: زمین کتابخانه عمومی عارف توسط اوقاف تامین و تاکنون سقف دوم آن احداث شده است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول گفت: کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان نیز با 250 مترمربع مساحت در حال ساخت است که برای تکمیل نیازمند کمک خیران و تامین اعتبار است.

وی بازسازی کتابخانه‌های عمومی شهرهای صفی‌آباد، شهر امام و میانرود را از برنامه‌های اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول اعلام کرد و افزود: 28 نقطه شهری و روستایی از جمله شهرهای سیاه منصور، چغامیش، حمزه، شمس آباد و جندی شاپور و مناطق زیباشهر و کوی پیام بدون کتابخانه هستند که تلاش است برای آنها نیز کتابخانه احداث شود.

جوروند با اشاره به وجود 16 کتابخانه نهادی با مساحت هفت هزار مترمربع و 12 کتابخانه مشارکتی با مساحت 6 هزار مترمربع در دزفول گفت: دزفول با 12 هزار نفر عضو کتابخانه رتبه اول استان خوزستان را دارد.

وی وجود 340 هزار جلد در کتابخانه‌های شهرستان دزفول را یادآور شد و افزود: 6 سالن مطالعه خصوصی در این شهرستان ساخته شده که 18 نفر اشتغالزایی داشته‌اند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دزفول با اشاره به راه اندازی بخش کودک در همه کتابخانه های این شهرستان گفت: 488 برنامه در بخش کودک، 185 برنامه مناسبتی، 69 برنامه آموزشی، 64 مسابقه، 102 نمایشگاه و 63 جلسه مطالعاتی در یک سال و نیم گذشته در شهرستان دزفول برگزار شده است.

2 نفر از اعضای وهابیت و یمانی ارشاد شدند

مدیر مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول نیز در این نشست گفت: 2 نفر از افرادی که جذب وهابیت و یمانی شده بودند، با ارشاد طلاب حوزه علمیه آیت الله قاضی، عناد خود را کنار گذاشته و به راه درست برگشته‌اند.

حجت الاسلام حبیب خاکی با اشاره به استمرار کلاس‌های مختلف در زمینه وهابیت و یمانی در حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفولی افزود: این حوزه در 2 سال اخیر اقدامات گسترده ای در قالب گروه جهادی در سیل و کرونا انجام داده است.

وی ادامه داد: برخی عنوان می کنند چرا حوزه علمیه آیت الله قاضی در برخی موضوعات سکوت کرده است حال آنکه اقدامات مختلفی به دور از هیاهو انجام شده و می‌شود.

مدیر مدرسه آیت الله قاضی دزفول وظیفه اصلی حوزه را تربیت طلاب دانست و گفت: این طلاب با آموخته‌های خود در مباحث مختلف به ویژه رفع شبهات ورود می‌کنند لذا این وظیفه حوزه علمیه نیست که در مورد هر موضوعی بیانیه دهد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دزفول نیز با اشاره به تشکیل کمیته امور مساجد گفت: یکی از وظایف این کمیته رفع اختلافات بین فعالان در مساجد است که امام جماعت مهمترین نقش را در این زمینه برعهده دارد.

حجت الاسلام احسان خاکی با بیان اینکه تجربه و جوان گرایی باید در کنار یکدیگر قرار گیرند، افزود: در گام دوم سازمان تبلیغات اسلامی توجه ویژه‌ای به مساجد و در راس آنها امام جماعت است که از او به عنوان امام محله یاد می‌شود.

به گزارش ایرنا در نشست شورای فرهنگ عمومی از زحمات علی توحیدی معاون پیشین فرهنگی شهرداری دزفول قدردانی و حمید صادق جولا به عنوان معاون جدید معرفی شد.

همچنین از زحمات خلیل ذبیح الله زاده مسوول پیشین ستاد عتبات عالیات شهرستان دزفول قدردانی و غلامعلی نوری زاده به عنوان مسوول جدید این ستاد معرفی شد.

حجت الاسلام رحیم نیا نیز به عنوان مشاور جوان فرهنگی امام جمعه دزفول منصوب و معرفی شد.

*س_برچسب‌ها_س*