شنبه 29 اردیبهشت 1403

امام جمعه کرمانشاه: فلسفه بعثت پیامبران انس و دوستی با خداوند است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه کرمانشاه: فلسفه بعثت پیامبران انس و دوستی با خداوند است

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، فلسفه بعثت پیامبران را آموختن انس و دوستی به بندگان دانست و گفت: اگر انس و دوستی با خداوند داشته باشیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

آیت الله «مصطفی علما» روز چهارشنبه در جلسه درس اخلاق که برای تمام رده‌های نیروی زمینی سپاه در استان به میزبانی قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: گروهی از انسان ها در روز قیامت همنشین خداوند هستند و آن ها دارای ویژگی هایی هستند که این خصوصیات سلسله وار به هم متصل است تا عیار بندگی ما را در روز حساب مشخص نماید.

امام جمعه کرمانشاه، اولین ویژگی این گروه را دغدغه مندی و خدا ترسی آنان دانست و گفت: این گروه اعمال درست و رفتار شایسته دارند و افراد بی باکی نیستند که میوه این رفتار انسانی خضوع و خشوع آنان در مقابل خداوند متعال است، این گروه انسان های افتاده ای هستند و دارای خضوع و خشوع باطنی هستند.

آیت الله علما تاکید کرد: یکی دیگر از خصوصیات انسان های پاک و مومن در پیشگاه الهی تواضع و فروتنی آنان در مقابل بندگان خداوند است، زیرا تواضع و فروتنی در مقابل بندگان خداوند نتیجه دارد و باعث بزرگی و عظمت این افراد می شود، چون استقلال و تکبیر فقط مخصوص خداوند تبارک و تعالی است.

وی دائم الذکر بودن را خصوصیت برجسته دیگر مومنان در روز قیامت برشمرد و تصریح کرد: دائم الذکر بودن و یک آن از یاد خدا غافل نبودن، از ویژگی دیگر این هم نشینان خداوند می باشد زیرا کسی که از سویدای ضمیر ذکر گوید هرگز غفلت نمی کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان ساخت: نورانیت قلب نتیجه ارزشمند خصوصیات ذکر شده می باشد زیرا هم نشینان خداوند باید دارای نورانیت قلب بوده چون همین نورانیت قلب باعث می شود عنایات خداوند پایین آمده و مشمول حال این افراد شود.

آیت الله علما بیان داشت: امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) این خصوصیات برجسته و متعالی را دارا می باشند زیرا به مدد دوستی خداوند است که خداوند در لحظات حساس و بحرانی آن ها را مدد رسانده و همین اوصاف الهی باعث گردید کشتی انقلاب اسلامی در سهمگین ترین حوادث و رخدادها به سلامت به ساحل نجات برسد.

*س_برچسب‌ها_س*