یک‌شنبه 15 مهر 1403

امام خمینی (ره) به ما یاد داد دستیابی به علم و اقتصاد تضادی با اقتدار در مقابل دشمن ندارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
امام خمینی (ره) به ما یاد داد دستیابی به علم و اقتصاد تضادی با اقتدار در مقابل دشمن ندارد

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس خاطرنشان کرد: برای مثال؛ در نگاه امام (ره) علم و اقتصاد هیچ‌گونه تضادی با اقتدار و قوه‌قاهره مقابل دشمن ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح‌الله متفکرآزاد در گفت و گو با آناج با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری پیرامون شخصیت امام خمینی (ره)، اظهارداشت: چندین محور حائز اهمیت است؛ اولین محور قیا‌م لله بود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ادامه داد: چون قلب‌ها تحت مالکیت خداوند است، هر بنده‌ای هم اگر با نیت الهی گام بردارد نامش سر زبان‌ها می‌افتد؛ امام (ره) نیز چنین بود.

وی با اشاره به این که دومین محور تبیین الگوی حکمرانی امام (ره) بود، اذعان داشت: معظم‌له مخالف هرگونه دو گانه‌سازی‌ها در جمهوری اسلامی بودند.

متفکرآزاد خاطرنشان کرد: برای مثال؛ در نگاه امام (ره) علم و اقتصاد هیچ‌گونه تضادی با اقتدار و قوه‌قاهره مقابل دشمن ندارد یا برای ریشه‌کن کردن فقر، مجبور به مقابله با ثروت نیستیم، اتفاقا تولید ثروت با ریشه‌کن شدن فقر و عدالت عجین است.

وی اتصریح کرد: موضوع وحدت‌ملی هیچ‌گونه مغایرتی با احترام به اقوام دو به‌رسمیت شناختن مذاهب و تکثر فرهنگی ندارد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان این که چنین الگوی‌های رفتاری ارزشمند امام (ره) برای نسل ما یادگار مانده است، ابرازداشت: ان‌شاءلله خداوند ما را از پیروان حقیقی راه ایشان قرار دهد.

وی با تاکید بر ضرورت برخورداری از تعهد و تخصص در کنار هم، یادآور شد: امام (ره) به ما یاد داد می‌توان سرپا ایستاد و شرافتمندانه زیست؛ حتی اگر مشکلاتی پیش‌رویمان باشد که ان‌شالله در کنارهم مشکلات را نیز رفع خواهیم کرد.

انتهای پیام /