جمعه 13 مهر 1403

امام خمینی (ره) راحل به خدمتگزاری به مردم محروم افتخار می‌کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام خمینی (ره) راحل به خدمتگزاری به مردم محروم افتخار می‌کردند

چابهار - ایرنا - معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: امام خمینی (ره) به خدمتگزاری به مردم محروم و دورافتاده افتخار و به مسوولان نیز در این رابطه سفارش‌های زیادی می‌کردند.

رحمدل بامری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: 14 خرداد یادآور مصیبت عظیم و جانکاه ارتحال معمارکبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) است، شخصیتی که در پرتو ایمان به خدا و با الهام از نهضت پربار حسینی و اتحاد مردم و با مجاهدت‌ها و مبارزات خستگی‌ناپذیر توانست کاخ ظلم و ستم را فروریزد و پرچم باشکوه حق و حقیقت را برافراشته کند.

وی بیان کرد: امروز و در شرایطی که دشمنان قسم خورده این نظام الهی با تمام توان و با بکارگیری تمام ابزارها و استفاده از تمامی روش ها سعی به چالش کشیدن راه نورانی امام راحل را دارند، باید بیش از گذشته در مسیر دفاع از ارزش‌های والای امام خمینی (ره) و نظام مقدس جمهوری اسلامی، جانانه گام برداشت.

فرماندار چابهار ادامه داد: یوم الله 15 خرداد، روز ماندگار و تأثیرگذار در حرکت انقلابی مردم ایران در دفاع از اسلام، انقلاب اسلامی و استقلال کشور بود روزی که مبدا جوشش نهضت عظیم الهی به رهبری آن یار سفر کرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: 31 سال از ارتحال پیر جماران و معمار کبیر انقلاب اسلامی می‌گذرد و در داغ فراق، تنها اندیشه حفظ میراث بزرگ اوست که رهروان و شیفتگان را به بودن و ادامه دادن راهش بر می‌انگیزد.

معین الدین سعیدی ادامه داد: به روح مطهر امام راحل درود می فرستیم که راه پیش روی را برایمان چه زیبا گستراند و بر شجاعت مان در پاسداشت عزت، آزادی وعدل چه حکیمانه فزونی بخشید.

بخشدار مرکزی چابهار ادامه داد: نام انقلاب شکوهمند اسلامی ایران همواره با نام رهبر حکیم و قاطع، حضرت امام خمینی (ره) عجین شده است بزرگ مردی که تنها به پشتوانه ایمان و اعتقاد و آزادگی و به مدد محبت همیشه ماندگارش در دل‌های ایرانیان، کاخ حکومت ستم شاهی را ویران کرد و فصل نوینی فراروی تاریخ کشور گشود.

شمسیه شیرخانزهی با اشاره به اینکه بی تردید فقدان آن عبد صالح خدا برای ملت قدرشناس ایران همواره ضایعه ای جبران ناپذیر خواهد بود، خاطرنشان کرد: امید است با پاسداری از آرمان‌های والای بنیان گذار جمهوری اسلامی و خون پاک شهدا و تحت لوای فرامین مقام معظم رهبری، برای اعتلای این نظام مقدس و سرافرازی ایران اسلامی بیش از پیش تلاش کنیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست چابهار گفت: چهاردهم خرداد، سالروز عروج ملکوتی بزرگ مردی از تبار نور است که نور امید را در دل ستم دیدگان خسته روشن کرد و آزادی و آزادگی را معنایی تازه بخشید.

اشرفعلی حسینی افزود: این روز، روزی است که ملت بزرگ ایران و مستضعفان و آزادگان دنیا در فراق پیرفرزانه، صاحب عزا شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار تصریح کرد: چهاردهم خرداد سالروز عروج ملکوتی بزرگ مردی از تبار نور است که نور امید را در دل ستم دیدگان خسته روشن کرد و آزادی و آزادگی را معنایی تازه بخشید؛ روزی که ملت بزرگ ایران و مستضعفان و آزادگان دنیا در فراق پیرفرزانه، صاحب عزا شدند.

دکتر مهدی میرادی گفت: وداع رهبر و امامی دلسوز برای امت مسلمان ایران، صحنه هایی از عشق و ارادت این مردم به مجاهدت و اخلاق و سیادت را به یادگار نهاد.

شهردار چابهار نیز افزود: چهاردهم خرداد روز وداع عاشقی بی‌قرار با معبودش و وداع ملتی با مقتدایش و یادآوری فراق امام (ره)، اگرچه دشوار و جانکاه است.

محمدیونس حقانی تصریح کرد: یوم‌الله 15 خرداد 42 نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران علیه استبداد و استعمار و یادآور روزی است که یکی از حرکت‌های ماندگار مردمی در دفاع از اسلام و ایران شکل گرفت.

*س_برچسب‌ها_س*