شنبه 29 اردیبهشت 1403

اماکن ورزشی مهاباد حق گرفتن شهریه بیشتر از مبلغ مصوب را ندارند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اماکن ورزشی مهاباد حق گرفتن شهریه بیشتر از مبلغ مصوب را ندارند

مهاباد - ایرنا - معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مهاباد گفت: با اماکن ورزشی که در سال جاری شهریه‌های مازاد بر مبالغ مصوب شده را از شهروندان دریافت کنند، طبق قانون برخورد می‌شود.

خشایار صنعتی روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان مهاباد اظهار داشت: اغلب اماکن ورزشی شهریه‌های خارج از عرف و مازاد بر مبالغ مصوب شده در شورای قیمت‌گذاری را از ورزشکاران دریافت می‌کنند که با توجه به شرایط بیماری کرونا و مشکلات معیشتی که برای مردم به وجود آمده، این قضیه باید مورد پیگیری نهادهای مربوطه قرار گیرد.

وی ادامه داد: قیمت‌های درخواستی سالن‌های ورزشی به صورت دل‌بخواه بوده و فشار زیادی به جوانان که خواهان استفاده از اماکن ورزشی هستند وارد کرده و در بسیاری موارد موجب شده که متقاضی از استفاده از این فضاها انصراف دهند.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مهاباد با اشاره به نحوه اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی بیان کرد: ارگان‌های دولتی که اماکن خود را در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهند، باید یک بند مبنی بر واگذار کردن چند ساعت مشخص در هفته به آن اداره را قید کنند تا در شرایط ضروری از آن استفاده شود.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد هم در این جلسه از برگزاری کلاس‌های ورزشی به صورت نیمه‌حضوری و با 50 درصد ظرفیت خبر داد و گفت: با توجه به شرایط بوجود آمده هیات‌های ورزشی با نصف ظرفیت خود و در ساعت‌های جداگانه به فعالیت خود در تابستان ادامه داده و برای رشته‌هایی که تماس تن به تن وجود دارد، نیز هم‌اکنون امکان بازگشایی وجود ندارد.

قرنی مصطفی پور اضافه کرد: به‌منظور مقابله با بیماری کرونا، برنامه‌های ورزشی در رشته آمادگی جسمانی توسط مربیان هیات ورزش‌های این شهرستان به صورت زنده و ضبط شده در مرکز صدا و سیما مهاباد به روی آنتن رفته و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

رییس اداره بهزیستی مهاباد هم در این جلسه اظهار داشت: با فراهم ساختن امکان انجام فعالیت‌های ورزشی برای جوانان در محیطی مناسب در حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار، می‌توان آسیب‌های اجتماعی را در آن مناطق از بین برد.

مهران یوسفی فاصله جوانان از اماکن ورزشی را زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: بالا بودن هزینه اماکن ورزشی موجب دوری جوانان از ورزش شده که باید در این امر مسوولان تسهیل‌گر شرایط استفاده از فضاهای ورزشی برای شهروندان باشند.

در ادامه جلسه نماینده هر یک از ادارات آمادگی خود را برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در تابستان سال جاری و نحوه مقابله با کرونا در امور ورزش بحث و گفت و گو کردند.

شهرستان 240 هزار نفری مهاباد دارای 9 هزار ورزشکار در قالب 43 هیأت، 70 باشگاه خصوصی و 20 باشگاه دولتی است.

*س_برچسب‌ها_س*