یک‌شنبه 15 مهر 1403

امروز شاهد بالاترین سطح آمادگی برای هر تهدیدی هستیم

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
امروز شاهد بالاترین سطح آمادگی برای هر تهدیدی هستیم

اقتصادنیوز: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان دستگاه‌های مختلف در نشست کمیسیون از آمادگی بالای دستگاه ذیربط خود برای پاسخ سخت، سریع و کوبنده به هر تهدیدی خبر دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ابراهیم رضایی در توضیح نشست روز یکشنبه 15 مهر 1403 کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: موضوع جلسه امروز بررسی سطح آمادگی دستگاه ها بود و نمایندگان دستگاه های مختلف، گزارشی از دستگاه ذیربط خود در این باره ارائه کردند و آخرین وضعیت و ارزیابی ها را برشمردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: خوشبختانه دستگاه های مختلف از آمادگی لازم رزمی، پدافندی و دفاعی برای مقابله با هر تهدیدی برخوردار هستند و امروز شاهد بالاترین سطح آمادگی هستیم.

وی با اشاره به قدردانی اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از سطح بالای آمادگی دستگاه های مختلف و تاکید بر ارتقای این آمادگی ها، یادآور شد: در این نشست مطرح شد که بطور قطع هر تهدید جمهوری اسلامی ایران با واکنش سخت، سریع و کوبنده مواجهه خواهد شد و هیچگونه تسامحی در این زمینه صورت نخواهد گرفت.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: دراین نشست به این موضوع اشاره شد که همکاری ها و هماهنگی های بین دستگاهی در وضعیت ارزنده ای قرار دارد و جای نگرانی نیست.

خبر مرتبط عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: سردار قاآنی در سلامت کامل است + فیلم

اقتصادنیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سردار قاآنی در سلامت کامل است.

رضایی درباره گزینه های پیش رو جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات اظهار داشت: در این نشست به این موضوع تاکید شد که این گزینه ها متنوع است و پاسخ های ایران حتما پشیمان کننده خواهد بود.

وی یادآور شد: طبق گزارش نمایندگان دستگاه ها در این نشست، روحیه نیروهای مسلح و دفاعی جمهوری اسلامی ایران بسیاربالا است و با توجه به عملیات موفق وعده صادق 2 و حمایت حیرت انگیز و فراگیر ملت ایران در نماز جمعه اخیر تهران، نیروی های مسلح برای دفاع از منافع ملت ایران و تمامیت ارزی کشور، مصمم و قاطع هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره دیگر مسائل مطرح شده در این نشست عنوان کرد: در نشست امروز به این موضوع تاکید شد که تامین امنیت ملی مردم ایران خط قرمز جمهوری اسلامی است و در تامین آن بسیار جدی هستیم. بر همین اساس در بالاترین سطح به هر تهدید و تهاجم پاسخ خواهیم داد.

رضایی با اشاره نظرات و دیدگاه های اعضای کمیسیون در این نشست اظهار داشت: پیش بینی برای بدترین حالت ممکن، حفاظت کامل از اماکن حساس و حیاتی، لزوم آمادگی برای مقابله با هرگونه تهاجم دشمن، همکاری و هماهنگی بین دستگاه ها و بازبینی ارزیابی برخی از طرح ها، تامین امنیت روانی مردم و تاکید بر داشتن پیوست رسانه ای برای رویدادها از جمله مطالب مطرح شده توسط اعضای کمیسیون بود.

وی به این موضوع اشاره کرد که عباس گلرو و عباس مقتدایی که به ترتیب وزیر امورخارجه را برای سفر به لبنان و رئیس جمهور را در سفر به قطر همراهی کرده بودند، گزارشی از این سفر به اعضای کمیسیون ارائه دادند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در این جلسه نمایندگان دستگاه های مختلف از جمله نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، فرماندهی نیروی انتظامی، وزارت دفاع، وزارت اطلاعات، وزارت امورخارجه، وزارت کشور، سازمان انرژی اتمی و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
امروز شاهد بالاترین سطح آمادگی برای هر تهدیدی هستیم 2