یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

امیرعبداللهیان راهی سمرقند شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
امیرعبداللهیان راهی سمرقند شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در چهارمین نشست همسایگان افغانستان راهی سمرقند محل برگزاری این نشست شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در رأس هیأتی به منظور شرکت در چهارمین نشست همسایگان افغانستان به اضافه روسیه، دقایقی قبل تهران را به مقصد سمرقند محل برگزاری این نشست ترک کرد.

چهارمین نشست همسایگان افغانستان قرار است روز پنجشنبه 24 فروردین ماه در شهر سمرقند ازبکستان برگزار شود. وزرای امور خارجه و مقامات جمهوری اسلامی ایران، چین، روسیه، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در نشست مزبور شرکت خواهند کرد. حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، سید رسول موسوی دستیار وزیر و مدیرکل آسیای جنوبی، مجتبی بنی اسدزاده دستیار وزیر امور خارجه در امور اجرایی و علیرضا حقیقیان دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اوراسیای وزارت خارجه نیز در این هیأت حضور دارند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و «چین گانگ» وزیر خارجه چین نیز از جمله مقامات حاضر در این نشست هستند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن شرکت در این نشست و ایراد سخنرانی با برخی مقامات حاضر دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفتگو خواهد پرداخت.

گفتنی است در دیدار «بختیار سعیداف» سرپرست وزارت خارجه ازبکستان با رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در 20 اسفند ماه 1401 بر لزوم همکاری و مساعدت کشور‌های همسایه برای تقویت صلح و ثبات در افغانستان تأکید شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی