شنبه 15 اردیبهشت 1403

ایران قوی کابوس صهیونیست‌هاست

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
ایران قوی کابوس صهیونیست‌هاست

آرش پاک اندیش مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: محصول تروریسم سازمان یافته آمریکایی - صهیونیستی به افول موریانه‌ای شان در منطقه منجر شده است و مساله «فشار حداکثری» آمریکا علیه ایران شکست خورده، این مساله را اندیشکده آمریکایی موسوم به "شورای آتلانتیک" نیز در جدیدترین گزارش اعتراف کرده که «تحریم‌های آمریکا علیه ایران شکست خورده است».

این پژوهشگر انقلاب اسلامی تصریح کرد: ارزش های مشترک دنیای امروز در برابر ارزش های آمریکایی ایستاده و نظام سلطه دیگر توان رویارویی سخت با ایران را ندارد لذا کلان پروژه خود را در بستر جنگ ترکیبی با ایران طراحی کرده است. در همین رابطه "رابرت هلوی" افسر بازنشسته سازمان سیا و شاگرد "جین شارپ" نیز در کتاب خود با عنوان "مبارزه عاری از خشونت، تاملی در بنیادها" می نویسد: «مبارزه عاری از خشونت (یعنی همان کودتای مخملی) تفاوت خاصی با درگیری نظامی ندارد جز در این مورد که اسلحه به کار رفته در آن متفاوت و منحصر به این روش است».

وی اضافه کرد: بر همین اساس مساله جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب بدان تاکید فرموده اند بعنوان راهبرد قطعی و فوری جهت مقابله با طراحی جدید دشمن ضروری است.

پاک اندیش گفت: حفظ انسجام داخلی و تاکید بر روحیه و گفتمان "انقلابی گری" و تقویت تفکر جهادی میان مسئولین و مردم بخصوص جوانان و همچنین تلاش برای افزایش قدرت بازدارندگی دفاعی و امنیتی کشور در کنار تاکید بر دیپلماسی فعال منطقه ای و اقتصادی در خنثی سازی عملیات دشمن علیه ایران بسیار موثر است.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: پروژه بحران سازی علیه ایران از دهه اول انقلاب تا کنون در دستور کار نظام سلطه قرار گرفته و رسیدن به قله پیشرفت و داشتن ایران قوی در همه عرصه ها، کابوس آمریکایی ها و صهیونیست هاست.

وی افزود: در دهه پنجم انقلاب با رخنه فرصت طلبان شاهد پیوندهای ناهمگن هستیم. از جمله کارویژه دشمن در مساله نفوذ جریانی، تکیه بر دگردیسی برخی عناصر داخلی به سمت باطل است. به تعبیر مقام معظم رهبری افرادی که روزی با انگیزه های تند انقلابی حرکت میکردند اکنون دیدگاه های آنها 180 درجه تغییر کرده و حتی بینات انقلاب برای آنها نامفهوم است.

در سال های گذشته جریان شیفته غرب با تحقیر توان داخلی منافع ملی را قربانی بازی های انتخاباتی اش کرد و گره زدن تمام شئون کشور به برجام را صرفا در جهت بهره برداری سیاسی و جناحی خود پایه گذاری کرد که متاسفانه نتیجه اش به از دست رفتن اقتصاد ایران در دهه 90 منجر شد.

پاک اندیش با بیان اینکه داشتن تفکر التقاطی مهمترین مانع برای رسیدن به ایران قوی است، تاکید کرد: ایران قوی کابوس صهیونیست‌هاست.

وی با بیان اینکه توافق خوب از نظر آمریکایی ها توافقی است که منجر به شکل گیری ایرانی ضعیف شود، افزود: در طول تاریخ پرچمداران جریان موسوم به روشنفکری در ایران عمدتا خودشان دلال معامله های خسارت بار به نفع کشورهای سلطه جو از جمله انگلیس بوده اند و فقط بی وطن ها هستند که به تقلید بی چون و چرا از غرب می پردازند.

عضو اندیشکده حکمرانی اسرا گفت: هندسه حکمرانی باید مبتنی بر اندیشه انقلابی و عمل جهادی باشد.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید ایران تروریسم اسرائیل این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است