جمعه 14 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان جهاد دانشگاهی تهران راحت طلبی را از آفات جامعه امروز دانست و گفت: در حوزه تندیس فداکاری به دانشجویان باید تلاش شود فرهنگ سخت‌کوشی و سخت‌گیری بر خود تقویت شود.

تهران - ایرنا - رویداد «ذهن‌افزارهای کسب‌وکار» که با حمایت ستاد توسعه علوم وفناوری‌های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار شد، پایان یافت و سه تیم برتر این دوره مشخص شد.

تهران - ایرنا - پیش‌نمایش داده‌های اولیه از «تلسکوپ خورشیدی اینویی» (Inouye) به دست آمده در جریان «چرخه اول» مشاهداتی این تلسکوپ، تصاویر شگفتی از لکه‌های خورشیدی و مناطق آرام خورشید ارایه کرده است.

تهران - ایرنا - صادرات یک ربات جراحی از راه دور ایران به اندونزی، روابط علمی و پزشکی دو کشور را تحت تاثیر قرار داده است، روابطی که در سفر اخیر رییس جمهور به جاکارتا پررنگ تر و عمیق تر نیز شده است.

تهران - ایرنا - ستاره‌شناسان برای اولین بار یک کمربند تابشی را خارج از منظومه خورشیدی و در پیرامون یک سیاره کوتوله یافتند. این کشف گامی مهم در کاوش برای سیارات دارای امکان حیات و هم‌اندازه زمین است.

تهران - ایرنا - شهردار تهران گفت: هدفگذاری شهرداری تهران برای سال 1420 در بخش مترو، تکمیل 11 خط و 327 ایستگاه بود که زمان آن را به سال 1408 کاهش دادیم و بر اساس این زمانبندی، راه اندازی خط 10 مترو را آغاز کردیم.

تهران - ایرنا - قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه این بنیاد در حوزه استخدام نخبگان در دستگاه‌های اجرایی برای هر استان برنامه ای ویژه در نظر دارد، بر لزوم استفاده از توان نخبگان در حل مسائل استانی تأکید کرد.

تهران - ایرنا - دبیر دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران، از تقدیر خانواده شهید غیرت «حمیدرضا الداغی» در مراسم اختتامیه این رویداد فرهنگی خبر داد و گفت: در این مراسم 41 مصداق فداکاری شامل 26 مرد، 9 زن و 6 گروه فداکار دانشجویی و غیردانشجویی معرفی و تقدیر می‌شوند.

تهران - ایرنا - رییس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام گفت: تعداد دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی پراستناد برتر ایرانی در پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) از 112 مورد در سال گذشته به 115 مورد در سال جاری رسیده است.

تهران - ایرنا - عضو اندیشکده علم مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت معتقد است که در جهان امروز با ظهور قدرت‌های بین‌المللی علمی جدیدی همچون چین که تقریباً در همه زمینه‌های علمی فعال هستند، شناخت پیشران‌های اصلی و واقعی توسعه، قدم اول جهاد علمی در کشور ما باید باشد.

ساری - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از جشنواره بین المللی «حرکت» به مثابه جایگاهی که توانسته است زمینه بروز و نمایش توانمندی های علمی دانشجویان کشور باشد، یاد کرد.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه تهران گفت: دشمنان طمع زیادی به دانشگاه تهران دارند و تلاش می‌کنند به تصور عمومی از حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه‌ها خدشه وارد و این طور القا کنند که دانشگاه در مقابل حاکمیت است.

ساری - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: چتر حمایتی از دانشجویان نخبه کشور باهدف افزایش رفاه و رفع مشکلات مالی آنان به دستور رئیس جمهور گسترده تر می شود.

سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه کردستان گفت: مجوز راه‌اندازی 2 رشته تحصیلی جدید در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) در این دانشگاه از وزارت علوم تحقیقات و فناوری دریافت شد.

تهران - ایرنا - دبیر اعطای نخستین نشان عالی دانش گفت: در مورد هر 12 برگزیده نشان عالی دانش در شورای علمی و شورای سیاستگذاری اجماع صورت گرفته است. بنابراین دانشمندانی برگزیده شدند که مورد اجماع شخصیت ها و نهادهای بزرگ علمی کشور هستند.

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران، معتقد است: معنویت یکی از مفاهیمی است که تأثیر بسیار عمیقی از مدرنیسم پذیرفته و ساختار جدیدی را ذیل مدرنیته تجربه کرده است.