جمعه 14 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر ستاد اقتصاد دانش‌بنیان سلامت از رشد 36 درصدی بازار فناوری کریسپر (ویرایش ژنی) خبر داد و گفت: باید استارتاپ‌هایی را برای فعالیت در این زمینه تشکیل داده و تقویت کنیم.

تهران - ایرنا - سازمان فضایی «ناسا» پس از 17 سال بهره‌برداری از ابزار نصب شده روی مدارگرد شناسایی مریخ برای شناسایی مواد معدنی را متوقف کرد.

سنندج - ایرنا - رئیس دانشگاه کردستان گفت: پیشرفت و توسعه به عوامل متعددی از جمله نیروی انسانی نیازمند است و در این رابطه باید از ظرفیت بانوان توانمند بیشتر استفاده شود.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در آیین نامه پژوهانه که به دانشگاه ها ابلاغ می شود، اجازه دادیم هر عضو هیأت علمی تا 25 درصد از پژوهانه خود را در زمینه امور فرهنگی دانشجویان اختصاص دهد.

تهران - ایرنا - دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: اگر از توسعه فناوری کریسپر (ویرایش ژنی) عقب بمانیم‌، برای آینده کشور خطرناک است.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه تهران گفت: شعار این دانشگاه جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسوولیت اجتماعی است و اگر چنین شعاری را مطرح کردیم، یعنی لازم است که ساختار درونی دانشگاه تهران را متحول کنیم و به همین دلیل باید متناسب با دانشگاه کارآفرین پیش برویم.

سنندج - ایرنا - کیمیا احمدی دانش‌آموز دبیرستان وابسته به دانشگاه پویش در سنندج، رتبه نخست مسابقات «Brain Bee» را کسب کرد و نماینده ایران در رقابت های Brain Bee 2023 آمریکا شد.

تهران - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی در حکمی مسعود ابراهیمی را به عنوان رییس کمیسیون های دائمی پارک های علم و فناوری جهاددانشگاهی منصوب کرد.

تهران - ایرنا - مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، در آستانه پایان تدوین سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و تقدیم به مقام معظم رهبری، دوازدهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را با موضوع «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت؛ گفتمان عمومی، مسئولیت ملی» در روزهای سوم و چهارم خرداد 1402 به صورت حضوری - مجازی برگزار می کند.

تهران - ایرنا - «نمایشگاه کار دانشگاه تهران» با حضور وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

تهران - ایرنا - تجهیزات پزشکی شرکت‌های دانش بنیان همزمان با هدف رییس جمهور با هدف ارتقای همکاری های فناورانه کشورهای ایران و اندونزی معرفی می‌شوند.

تهران - ایرنا - محققان استرالیایی نوع جدیدی از مواد جاذب بسیار قوی اسفنج مانند را تولید کردند که می‌تواند به افزایش کارایی فوتوکاتالیست‌های برای تولید هیدروژن و تصفیه آب کمک کند.

تهران - ایرنا - رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری با تاکید بر تنوع بالای زیستی و اقلیمی در کشور گفت: مهندسی ژنتیک ابزاری موثر در حفظ تنوع زیستی با نگهداری و بهبود ژنوم گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است‌.

تهران - ایرنا - محمد حسین ایمانی خوشخو با حکم رییس جهاد دانشگاهی در سمت خود به عنوان رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی ابقا شد.

بندرعباس - ایرنا - رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت: 800 میلیون تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده، برای توسعه زیرساخت‌های دانش‌بنیان‌ها در اواخر سال گذشته به این استان داده شد.

تهران - ایرنا - صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران یا همان بنیاد ملی علم ایران در راستای ماموریت گرا شدن پژوهش‌ها و پشتیبانی از طرح‌های فناورانه به روز و البته کمک به حوزه صنعت کشور، برنامه حمایتی از پژوهش عمیق شرکت‌های دانش‌بنیان تدارک دیده است.