شنبه 1 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - کارشناسان و مُدرسان ریاضی بر این باورند که یادگیری و سطح کیفی آموزش ریاضی در کشور در سال‌های اخیر دچار آسیب شده است که دلایل متعددی برای آن وجود دارد و باید با اقدامات اساسی و همگانی به رفع این معضل پرداخت.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: با اجرای طرح آمایش آموزش عالی علمی کاربردی 2600 کدرشته محل از 8800 کد رشته موجود با وضعیت اشتغال‌پذیری ضعیف یا فاقد متقاضی تحصیل حذف و با شناسایی مشاغل نوظهور 125 رشته جدید جایگزین این رشته ها شدند.

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، با قابل توجه دانستن تعداد قراردادهای شرکت‌های دانش‌بنیان ذیل کارگروه تولید بارِ اول با سازمان‌ها و نهادهای دولتی و مبلغ مبادلات آنها، گفت: تاکنون وزارت نفت با انعقاد قراردی به ارزش 200 میلیون دلار نسبت به سایر نهادها در این زمینه پیشتاز بوده است.

شیراز - ایرنا - پس از تجربه موفق پارک علم و فناوری استان فارس در اجرای طرح «دستیار فناوری»، این پارک در حال حاضر طرح دیگری را با عنوان «طرح پسا دکتری فناوری» ارائه کرده است؛ طرحی که به گفته متولیان امر با هدف ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دکترای تخصصی ارائه شده است‌.

تهران - ایرنا - رقابت استارتاپ‌ها در رویداد اینوتکس‌پیچ همزمان با دوازدهمین نمایشگاه نوآوری اینوتکس (2023) برگزار و طی آن برترین استارتاپ‌ها معرفی شدند.

شیراز - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: زمینه اشتغال افرادی که به عنوان دستیار فناور در شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور حضور پیدا می‌کنند در بحث‌های فناوری و تولید دانش بنیان مهیا شده است.

تهران - ایرنا - سومین دوره رقابت علمی کنز با معرفی6 برگزیده از ایران، قطر، مالزی و جمهوری آذربایجان به کار خود پایان داد.

شیراز - ایرنا - وزیر علوم تحقیقات و فناوری بر ضرورت تدوین آیین‌نامه جامع مدیریت پارک‌ها تأکید کرد و گفت: رؤسای پارک‌های علم و فناوری باید در شوراهای کلان و تصمیم‌ساز دانشگاه‌ها حضور داشته باشند.

تهران - ایرنا - نبرد استارت‌آپ‌ها (بتل استارتاپ‌ها) بخشی از رویداد اینوتکس پیچ به عنوان یکی از برنامه های اینوتکس 2023 برگزار شد و برگزیدگان آن معرفی شدند.

تهران - ایرنا - 6 برگزیده سومین دوره رقابت علمی کنز، پیش از برگزاری اختتامیه، دستاوردهای علمی خود را برای حضار ارائه دادند و همچنین نوآورانی که طرحی برای حل چالش مشخصی داشتند، در 60 ثانیه ایده خود را بیان کردند.

تهران - ایرنا - نمایشگاه اینوتکس، یک رویداد منحصر به فرد در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور است که امسال از 19 اردبیهشت ماه در پارک علم و فناوری پردیس شروع به کار کرد. این نمایشگاه با حضور کارآفرینان و صاحب‌نظران مطرح حوزه علم و فناوری تا 22 اردیبهشت برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - وزیر کشور معتقد است نتیجه برگزاری نمایشگاه اینوتکس، توسعه بازارهای استارتاپی و دانش بنیان ها را به دنبال خواهد داشت.

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: دانشگاه‌ها نیاز به تحول جدی دارند و این تحول باید از نوع خارج شدن دانشگاه‌ها از پوسته نسل دوم باشد

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از نماد خادم المصطفی (ص) در پارک فناوری پردیس رونمایی کرد.

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، با قابل توجه دانستن تعداد قراردادهای شرکت‌های دانش‌بنیان ذیل کارگروه تولید بارِ اول با سازمان‌ها و نهادهای دولتی و مبلغ مبادلات آنها، گفت: تاکنون وزارت نفت با انعقاد قراردی به ارزش 200 میلیون دلار نسبت به سایر نهادها در این زمینه پیشتاز بوده است.

رییس جهاددانشگاهی با تأکید بر اینکه می‌توان ارتباط موثرتر مراکز آموزشی و جهاددانشگاهی را تسهیل کرد از ایجاد و تقویت فضاهای مشترک فرهنگی؛ توسعه آموزش‌های مهارتی؛ فرصت‌های مطالعاتی برای اساتید؛ بسترسازی برای جذب و هدایت نخبگان و گسترش رویداد «فن فرهنگ» به‌عنوان زمینه‌های همکاری با وزارت علوم نام برد.