جمعه 14 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک پژوهشگر ریاضی از مشکلات خود در پژوهش گفت و تاکید کرد: با توجه به اعمال تحریم علیه ایران برای دسترسی به مقالات معتبر مشکل داشتم اما تحریم‌ها هم نتوانست جلوی تحقیقاتم را بگیرد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان دانشجویان ایران جهاد دانشگاهی گفت: مرحله کشوری یازدهمین دوره «مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران»، با حضور 12 تیم دانشجویی برگزیده مرحله منطقه ای از هشتم تا دهم خرداد ماه 1402 برگزار می شود.

تهران - ایرنا - هیات ایرانی متشکل از معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت و مدیران شرکت‌های دانش بنیان ایرانی فعال در عرصه تجهیزات پزشکی از مراکز علمی و پارک علم و فناوری «کلبه» در اندونزی بازدید کردند و درمورد همکاری علمی دو کشور به گفت و گو نشستند.

سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان گفت: این دانشگاه با 13 هزار دانشجو 29 درصد کل دانشجویان دانشگاه های دولتی و غیر دولتی استان را دارد.

تهران - ایرنا - چهاردهمین کنگره پیشگامان پیشرفت با موضوع "جوانان و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت" و با تلاش برای مشارکت حداکثری دانشجویان و جوانان فعال در اندیشه‌ورزی پیرامون الگوی پیشرفت کشور و فرآیند تدوین و تحقق آن، آغاز به کار کرد.

اراک - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: برگزاری سه رویداد ملی مهارت با هدف کشف استعدادها و ارائه آموزش‌های تخصصی ویژه جوانان زیر 22 سال در این استان هدفگذاری شد.

تهران - ایرنا - هر چند پیشرفت های اخیر حوزه هوش مصنوعی قابلیت های انواع جرایم را در دنیا افزایش داده، اما فناوران هم به تناسب همین پیشرفت ها، نوآوری هایی خلق کرده اند که به طور حتم عرصه را بر مجرمان تنگ و تنگ تر خواهدکرد.

تهران - ایرنا - جریمه بی‌سابقه «متا» (فیسبوک) در اروپا، کشف یک جهان گمشده در گواتمالا، پرواز فضانوردان عربستانی به فضا و چراغ سبز دولت سئول برای تقویت حضور تراشه‌سازان کره‌ای عناوین چند خبر کوتاه از حوزه علم و فناوری و دانستنی‌ها است.

سنندج - ایرنا - جهاددانشگاهی کردستان در طول فعالیت 17 ساله خود، در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و کارآفرینی اقدامات خوبی داشته است و اکنون با استفاده از نیروهای جوان و متخصص، در مسیر تعالی پیش می‌رود.

تهران - ایرنا - بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی (ایران هلث) به عنوان فراگیرترین نمایشگاه صنعت سلامت کشور از ششم تا نهم خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در طرح ملی ترویج کارآفرینی در حمایت از دانشگاه‌ها مبلغ یک میلیون تومان به ازای هر دانشجو اختصاص داده می شود.

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر افزایش هرچه بیشتر همکاری فرهنگی بین دو کشور ایران و ونزوئلا گفت: سرعت ارتباط اقتصادی بین دو کشور ایران و ونزوئلا از ارتباطات فرهنگی بیشتر بوده است.

تهران - ایرنا - مدیرکل حراست سازمان سنجش آموزش کشور با تأکید بر اینکه سلامت آزمون سراسری خواسته و مطالبه ملی است در مورد عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی مدعی تقلب هشدار داد و افزود: ارسال مدارک، پرداخت هرگونه وجه و تبانی در این گروه‌ها موجب محرومیت در آزمون سراسری می شود.

تهران - ایرنا - پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی (پمفات) فراخوان دریافت مقاله برای همایش ملی «آموزش عالی و پیشرفت زنان» در ایران را منتشر کرد.

تهران - ایرنا - 150 زوج دانشجوی شریف همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) و گرامیداشت روز دختر ازدواج‌شان را جشن گرفتند.

تهران - ایرنا - دانشیار دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی دانشگاه تربیت مدرس، از سوی انتشارات الزویر به عنوان عضو هیات تحریریه در مجله بین المللی Applied Soil Ecology منصوب شد.