جمعه 14 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - کاهش تعداد دانشجویان و مراکز آموزش عالی در چند سال اخیر ضرورت تجمیع و ساماندهی مراکز آموزش عالی را بیش از پیش نمایان ساخته است؛ ضرورتی که رئیس دانشگاه پیام نور آن را یکی از رویکردهای این دانشگاه در شرایط کنونی می‌داند.

تهران - ایرنا - استاد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی راهکار بهتر برای افزایش آمار اشتغال میان دانشجویان رشته‌های مهندسی را کسب تجربه با حضور در محیط‌های صنعتی و مهارت‌آموزی دانست.

سبزوار - ایرنا - دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه "ایتمو" سنت پترزبورگ روسیه به منظور گسترش همکاری‌های بین‌المللی و دیپلماسی علمی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

تهران - ایرنا - موسسه مطالعه فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی (پمفات) تغییر نام یافت.

تهران - ایرنا - دانشمندان با ایجاد یک قرص چرخنده از پلاسما در آزمایشگاه، محیط پیرامونی سیاهچاله‌ها را روی زمین شبیه‌سازی کردند. این آزمایش می‌تواند به شناخت بهتر سیاهچاله‌ها و تشکیل ستاره‌ها یاری برساند.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه تهران، پاشنه آشیل فعالیت دانشگاه‌ها را اشتغال فارغ التحصیلان عنوان کرد و گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تکلیفی به صورت قانونی برعهده مراکز آموزش عالی گذاشته شده است و بر این اساس باید به سمت تربیت فارغ التحصیلانی برویم که آینده شغلی آنها هم برنامه‌ریزی شده باشد.

سنندج - ایرنا - اجرای طرح داناب به جهاد دانشگاهی کردستان واگذار شد و قرارداد طرح اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی، احیا و تعادل بخشی منابع آب بین این نهاد و شرکت آب منطقه‌ای کردستان منعقد شد.

تهران - ایرنا - محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به کاشت گیاه «استویا» از طریق کشت بافت کردند و این گیاه می‌تواند به عنوان یک شیرین طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه «استنفورد» یک پوست دیجیتال نرم و قابل انعطاف ساخته‌اند که می‌تواند احساساتی مانند گرما و فشار را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل کرده و به مغز ارسال کند.

تهران - ایرنا - رییس انجمن دوستی ایران و چین و سرپرست مرکز بین الملل دانشگاه پیام نور بر استفاده از ظرفیت‌های متقابل این دانشگاه و مراکز علمی چین برای توسعه همکاری های علمی و دانشگاهی، تاکید کردند.

تهران - ایرنا - دانشگاه جامع امام حسین (ع) برای جذب دانشجو در دو مقطع ارشد و دکتری در رشته مهندسی برق فراخوان داد.

تهران - ایرنا - مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور از اعلام نتایج پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد مراکز بین الملل کیش و قشم این دانشگاه خبر داد.

تهران - ایرنا - هفتمین کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی (GIS) و مدیریت هوشمند صنعت آب و برق با حضور استادان و صاحبنظران و همچنین مراسم گرامیداشت حسن غفوری فرد چهره ماندگار این حوزه دوم و سوم خردادماه 1402 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - آخرین فرصت ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون اختصاصی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی واحدهای ارس، کیش و امارات دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان روز سه شنبه دوم خردادماه است.

تهران - ایرنا - معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی سرای هنر و رسانه در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

ساری - ایرنا - مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: جشنواره بین المللی حرکت فرصتی مناسب برای اشنایی با ایده های جدید و توسعه علمی در کشور است.