شنبه 29 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت از اجرای طرح بازدید و نظارت بر فعالیت اصناف شهر تهران خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته 100 واحد صنفی متخلف پلمب شد.

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: این نگرش باید در جامعه و مسوولان حاکم شود که هرچه می توانیم کار مردم را به مردم واگذار کنیم زیرا مردم همواره در اداره امور خود موفق‌تر عمل کرده اند.

مشهد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مشهد در خطر هجمه‌های گردشگری است اما اگر به ظرفیت زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) به درستی توجه شود هم هویت شهر حفظ می‌شود و هم نرخ بیکاری کاهش می‌یابد.

تهران - ایرنا - بانک جهانی در گزارشی اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا احتمالا موجب شود، 70 تا 100 میلیون نفر گرفتار فقر مطلق شوند.

تهران - ایرنا - تیم ملی فوتبال ایران فرصت امضای قرارداد با هروه رنارد را به این دلیل از دست داد که می‌خواست 2 بازی تدارکاتی در ماه ژوئن انجام دهد.

آستارا - ایرنا - عملیات احداث انبار سرپوشیده 15 هزار تنی در بندر مرزی آستارا، با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و طی آئینی با حضور جمعی از بازرگانان و مسئولان محلی آغاز شد.

تهران - ایرنا - آمریکا در یکی دو ماه اخیر تلاش‌های گسترده‌ای برای تحریم تسلیحاتی ایران کرده است با این حال به دلایل مختلف آمریکا شانس زیادی برای موفقیت در این زمینه ندارد.

کاشان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: اهالی روستای قهرود بابت برداشت معدن آهن نگران باشند، چون تصمیم شتاب‌زده‌ای برای آن گرفته نخواهد شد.

تهران - ایرنا - وزیر خارجه ترکیه که کشورش از دولت «وفاق ملی» در لیبی حمایت می کند، روز چهارشنبه تاکید کرد که آنکارا مخالف پیشنهاد نشست یک‌جانبه مصر برای برقراری آتش‌بس در لیبی است و آن را تلاشی برای نجات ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» می‌داند.

تهران - ایرنا - «شیخ دیاباته» در تمرین استقلال به طور انفرادی تمرینات ویژه‌ای را پشت سر گذاشت تا هر چه زودتر به آمادگی کامل برسد.

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا با هدف بهره‌مندی از تجربیات و مشاوره‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی سالمندان، تاسیس بنیاد فرزانگان را در این شهرستان خواستار شد.

مشهد - ایرنا - برند تجاری دانشگاه فردوسی مشهد شامل کالا، خدمات و طبقه بندی بین‌المللی در چهار حوزه کشاورزی، آموزش، صنعت و خدمات آزمایشگاهی رونمایی شد.

قم - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پرشکی قم گفت: عادی شدن رفتارهای مردم و عدم التزام به موازین بهداشتی خطرناک است و مردم باید توجه داشته باشند که اگر نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی غفلت صورت گیرد، ممکن است بار دیگر شاهد طغیان بیماری در استان باشیم.

کرمان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر لزوم توزیع عادلانه کارشناسان رسمی قوه قضاییه در سطح این استان، گفت: سهمیه های جدید کارشناسی برای مناطق محروم استان کرمان دیده شده تا روند رسیدگی به پرونده ها و ارائه خدمات کارشناسی به مردم تسهیل و تسریع شود.

تهران - ایرنا - معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران از اخذ مجوز 5 اقامتگاه بوم گردی در سطح استان خبر داد و اعلام کرد با این مجوزها تعداد بوم گردی های تهران به 23 مورد رسید.

کابل - ایرنا - هیأتی از قطر به ریاست «مطلق بن ماجد القحطانی» برای گفت‌وگو با مقامات افغان با هدف زمینه سازی ایجاد صلح امروز (چهارشنبه) وارد کابل شد و با رییس شورای عالی مصالحه تبادل نظر کرد.