شنبه 29 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

پکن - ایرنا - سخنگوی وزارت خارجه چین، پمپئو را «کوته نظر و مسخره» معرفی کرد و گفت: از نظر برخی آمریکایی ها، کسی که به فرمان این کشور گوش نداده و در حمله به چین همراه آمریکا نباشد، حتما تحت تهدید چین قرار گرفته است این واقعا نشان از کوته فکری و مسخره است.

قم - ایرنا - مرکز خبر حوزه از انتشار نامه جمعی از اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم خبر داده است که در واکنش به بی‌عدالتی و تبعیض نژادی و قتل جورج فلوید به دست پلیس آمریکا، ضمن محکوم کردن این جنایت تاکید کردند که قتل فجیع جورج فلوید نمونه‌ای از ستم حاکمان و دولتمردان آمریکا است ولی وقایع کشورهای مظلومی هم‌چون یمن، افغانستان و عراق به دست آمریکا و متحدان آن، حقایقی که ماهیتی خشن‌تر، بدتر...

مشهد - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: با توجه به افزایش استفاده از سیستم‌های سرمایشی، اوج بار شبکه برق به روز منتقل شده و از ساعت 12 تا 17 در بیشترین میزان خود قرار دارد.

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران که برای بررسی حادثه ناگوار خودسوزی جانباز کرمانشاهی به این استان سفر کرده بود در مراسم بزرگداشت این جانباز گرانقدر شرکت کرد.

یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح های عمرانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه فتح این استان به توسعه روزافزون روستایی به ویژه در مناطق محروم و دورافتاده استان کمک قابل توجهی کرده است.

همدان - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: در 9 ماه گذشته و از ابتدای سال تحصیلی 99-98 تاکنون، حقوق ماهانه معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، به صورت میانگین بیش از 2 میلیون تومان افزایش یافته است.

تهران - ایرنا - پلیس راه راهور ناجا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور آخر هفته در سراسر کشور را اعلام کرد.

تهران - ایرنا - فیلم سینمایی «مست عشق» ساخته حسن فتحی در حال طی‌کردن مراحل پس از تولید است و تا پایان تابستان آماده نمایش خواهد بود.

شهرری - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش کهریزک شهرستان ری گفت: 13 میلیاردریال تسهیلات برای اشتغال مددجویان تحت پوشش این نهاد طی سال گذشته پرداخت شد.

تهران - ایرنا - "ریاض المالکی" وزیرخارجه فلسطین روز چهارشنبه در نشست مجازی سازمان همکاری اسلامی بر خفه کردن طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسرائیل در نطفه تاکید کرد و خواستار تشکیل «جبهه بین‌المللی» برای ناکام گذاشتن این طرح شد.

تبریز - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: با وجود محدودیت منابع، دولت یازدهم و دوازدهم از طریق اوراق مشارکت بیشتر حمایت را از قطارشهری تبریز داشت.

سنندج - ایرنا - چند روزی می‌شود که آمار مبتلایان به کرونا در کردستان بویژه شهر سنندج به وضعیت قرمز رسیده اما عده قابل توجهی از مردم همچنان بدون ماسک و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در خیابان‌ها و اماکن عمومی و مراکز خرید جولان می‌دهند.

قم - ایرنا - استاندار قم گفت: اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از آتش سوزی منابع طبیعی قم از سوی مدیران این استان در دستور کار قرار بگیرد.

تهران - ایرنا - معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران اعلام کرد: ترافیک در کلیه مسیرهای شمالی این استان نیمه سنگین تا سنگین است.

شهرکرد - ایرنا - دبیر شورای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: مردم استان 21 میلیارد و 356 میلیون ریال زکات فطریه پرداخت کردند.