شنبه 14 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

لندن - ایرنا - هم زمان با ادامه ناآرامی‌ها در آمریکا به دنبال قتل شهروند سیاهپوست به دست پلیس این کشور، بررسی‌های موسسه افکارسنجی یوگوو نشان می‌دهد که 80‌درصد انگلیسی‌ها، آمریکا را جامعه‌ای نژادپرست می‌دانند.

کرمانشاه - ایرنا - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه، از پیدا شدن جسد 2 مرد 60 و 37 ساله در بیلوار خبر داد که بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داده بودند.

تهران - ایرنا - تمرین امروز (دوشنبه) استقلال در حالی در ورزشگاه انقلاب برگزار شد که «شیخ دیاباته» نیز پس از منفی اعلام شدن آزمایش کرونا، به جمع آبی‌پوشان اضافه شده بود.

کرمانشاه - ایرنا - شهردار کرمانشاه از اهدا یک واحد مسکونی مسکن مهر برای ادامه زندگی دختر و نوه مرحومه «آسیه پناهی» آلونک‌نشین شهرک فدک کرمانشاه خبر داد.

تهران - ایرنا - پرفسور دانشگاه مریلند آمریکا گفت: در آمریکا خشونت ساختاری وجود دارد به طوری که اجازه نمیدهد جامعه سیاه پوست نفس بکشد؛ بنابراین ما نیاز به وحدت جهانی با سایر کشورها برای مقابله با جنایات دولت این کشور داریم.

تهران - ایرنا - معترضان به قتل «جورج فلوید» شهروند رنگین پوست آمریکایی روز دوشنبه برای سومین روز در مقابل سفارت آمریکا در برلین تجمع کردند.

بجنورد - ایرنا - سرپرست بیمارستان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شیروان گفت: عمل ترمیم عارضه دررفتگی مادرزادی لگن (DDH) در این بیمارستان با موفقیت به انجام رسید.

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: مشترکان بخش کشاورزی که در ساعات پیک بار تابستان برای کاهش مصرف انرژی با این شرکت همکاری کنند، برق آنان براساس میزان صرفه‌جویی رایگان محاسبه می‌شود.

قزوین - ایرنا - نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: اندیشه، کلام و رفتار و سیره امام خمینی (ره) برای ما مملو از آموزه و درس است.

آستارا - ایرنا - استاندار گیلان گفت: 200 میلیارد ریال اعتبار برای تملک اراضی راه آهن آستارا - رشت تامین و قرارگاه خاتم‌النبیاء به عنوان پیمانکار این طرح انتخاب شده‌است.

مشهد - ایرنا - مدیر مسوول مجموعه رسانه‌ای نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جلسات ملاقات هفتگی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی از روز دوشنبه از سر گرفته شد.

بیرجند - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: امروزه ارزش شرکت‌های دانش‌بنیان در تابلوی بورس 150 هزار میلیارد تومان است در حالی که هنوز خیلی از شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان کشور وارد بورس نشده‌اند.

تهران - ایرنا - وزارت خارجه ارمنستان روز دوشنبه اعلام کرد: تعلیق موقت سفر بدون روادید میان ارمنستان و ایران در 31 مه (11 خرداد) به پایان رسید.

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: علیرغم خطرخیزی بالای این استان، تجهیزات امدادی جمعیت هلال‌احمر در این منطقه برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی کفایت نمی‌کند.

کاشان - ایرنا - سرپرست معاونت فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: 226 سازمان مردم نهاد زیر پوشش این اداره‌کل است که تا سال 1400، با توجه به برنامه‌های پیش‌بینی شده به 240 مورد افزایش خواهد یافت.

ایرنا - ساری - تولد 10گوساله گوزن زرد ایرانی در پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری تنها مرکز تکثیر این گونه در کشور، تعداد این گوزن ها در این پناهگاه را به 53 رأس رساند. منطقه حفاظتی دشت ناز در 29 کیلومتری شرق شهرستان ساری در حوزه جغرافیایی شهرستان میاندورد واقع است و با دارا بودن 55 هکتار مساحت از حدود چهار دهه پیش تاکنون به عنوان مرکز تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی از گونه های در حال انقراض...