جمعه 20 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - میانگین شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد روز سه‌شنبه ششم خرداد ماه در وضعیت سالم قرار دارد.

اردبیل - ایرنا - شتر دوکوهانه از جمله حیواناتی است که با خطر انقراض نسل مواجه بوده و تلاش برای افزایش آن در استان اردبیل در چندین منطقه از جمله بیله‌سوار مغان در جریان است. علی امانی شتردار نمونه کشوری از جمله افرادی است که به پرورش شتر دوکوهانه اقدام کرده و 19 نفر شتر دوکوهانه را پرورش و نگهداری می‌کند. در کشور کمتر از 200 نفر شتر دوکوهانه وجود دارد. (عکس: وحید نورافکن)

تهران - ایرنا - اتحادیه بسکتبال اروپا به صورت رسمی فصل جاری مسابقات یورو لیگ را نیمه تمام اعلام کرد اما مسوولان لیگ حرفه‌ای آمریکا همچنان به دنبال ادامه مسابقات هستند.

تهران - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان درگذشت استاد «جوره بیک‌نذری» استاد ادبیات و هنرمند سرشناس تاجیکی را تسلیت گفت.

شهرکرد - ایرنا - مدیر عملیات شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری گفت: در دومین ماه از سال جهش تولید، این شرکت با تولید 72هزار و 533 تن محصول، موفق به ارتقای 2هزار و 228 تنی تولید آهن اسنفجی در ماه شد.

یزد - ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان بافق گفت: ساخت پایگاه اورژانس 115 پیش بیمارستانی از سوی محسن باباییان یکی از خیران شهرستان با اختصاص 300 میلیون تومان به یاد فرزندش زنده یاد فرشید در مسیر این شهر به «سیریز» استان یزد آغاز شد.

بندرعباس - ایرنا - دادستان عمومی وانقلاب اسلامی بندرعباس تاکید کرد: باتوجه به شرایط کرونایی و صرفه جویی در زمان، تمامی شرکت‌های بیمه ملزم هستند از خردادماه جاری مبلغ پرداختی دیه و خسارت‌های ناشی از تصادف های رانندگی را مستقیم به حساب زیان دیدگان واریز کنند.

کابل - ایرنا - قطع رابطه گروه طالبان با القاعده یکی از مهمترین بخش‌های توافقنامه دوحه بین آمریکا و طالبان بود، اما اکنون تردیدهای جدی در باره آینده این روابط بوجود آمده است.

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری ونزوئلا مصادف شدن دو رویداد «رسیدن اولین نفتکش ایرانی به آب‌های این سرزمین» و «پایان ماه مبارک رمضان» را به فال نیک گرفت و آن را نماد همبستگی دو ملت دانست.

خرم‌آباد - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا هر گونه آزمون و امتحان پایانی پایه اول تا پنجم در مدارس استان ممنوع است.

زاهدان - ایرنا - دبیر ستاد زکات ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: گندمکاران این شهرستان تا کنون بیش‌از 25 تن غله به عنوان زکات تحویل کمیته امداد امام خمینی (ره) داده‌اند.

زنجان - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مدیران و معلمان مدارس موظف هستند برای آن دسته از دانش‌آموزانی که به دلیل دسترسی نداشتن به فناوری‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و به هر دلیل دیگری در یادگیری محتوای درس باقیمانده از زمان تعطیلی مدارس ضعف دارند، برنامه مشخص جبرانی تعیین کنند.

شیراز - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه 40 روستای اطراف شیراز مشکل حاشیه نشینی دارند گفت: عمده این روستاها از خدمات زیر بنایی محروم مانده‌اند، قانون در اغلب موارد اجازه ارائه خدمات به حاشیه روستاها را نمی دهد، اغلب این روستاها انشعابات غیرمجاز دارند. در این زمینه نیاز است با همراهی و مساعدت نمایندگان مجلس مشکلات قانونی برای توسعه روستاها حل شود تا روستاییان میل به...

رشت - ایرنا - مدیر روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت گفت: با توجه به دستورالعمل صادر شده در خصوص برگزاری رقابت های لیگ های فوتبال کشور، ابتدا تیمها باید تست کرونا را انجام دهند، سپس تمرینات خود را آغاز کنند اما با توجه به بالا بودن هزینه انجام تست و مشکلات مالی باشگاه هنوز موفق به این کار نشده ایم.

قزوین - ایرنا - قلعه تاریخی حسن صباح الموت از امروز سه‌شنبه بازگشایی شد و امکان بازدید گردشگران از آن فراهم آمد.

مشهد - ایرنا - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: روستای تاریخی کنگ که به ماسوله این استان معروف است، در فهرست آثار ملی ثبت شد.