پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس سازمان فضایی روسیه (روسکوسموس) گفت، کشورش به ساخت یک ایستگاه فضایی جدید ملی برای جایگزینی با ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) می‌اندیشد و اجازه نمی دهد ماه خصوصی سازی شود.

پکن - ایرنا - تلویزیون دولتی ژاپن اعلام کرد در پی لغو وضعیت اضطراری در سراسر ژاپن، این کشور قصد دارد تا فعالیت های اجتماعی و اقتصادی خود را به طور مرحله ای از سر بگیرد.

قزوین - ایرنا - سازمان جهاد کشاورزی قزوین با هدف بهره وری در مصرف آب برای چاه‌های مجاز موجود در استان الگوی کشت تهیه کرده است.

مراغه - ایرنا - رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه از آغاز آبرسانی به شهرک جدید فاطمیه در این شهرستان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح یک میلیارد و 430 میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شده است.

اردبیل - ایرنا - فرمانده انتظامی استان اردبیل از دستگیری یک سارق سابقه‌دار و اعتراف او به 30 فقره سرقت لوازم داخل خودرو در اردبیل خبر داد.

تهران - ایرنا - رسانه های افغانستان اعلام کردند که در ادامه روند آزادی زندانیان طالبان از سوی دولت، قرار است امروز نیز 900 تن از آنان آزاد شوند.

ساری - ایرنا - فرماندار بابل گفت که توفان شب شنبه 15 میلیارد ریال به واحدهای مسکونی و تولیدی در این شهرستان خسارت وارد کرد.

تهران - ایرنا - تنظیم دمای کولر گازی بر روی درجه 24 علاوه بر کاهش مصرف برق، هزینه قبض برق را نیز کاهش خواهد داد.

سمنان - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: مربیان و مهارت‌آموزان استان، به منظور مشارکت در مهار کرونا، تاکنون بالغ بر 300 هزار عدد ماسک، 600 دست لباس ایزوله پرستاری و کلاه با نظارت بهداشتی تولید کردند.

مسکو - ایرنا - یک هفته از سقوط بالگرد نظامی روسیه در اطراف مسکو نگذشته بود که رسانه‌های این کشور خبر از سقوط بالگرد نظامی دیگری با 4 کشته دادند.

دهلی نو - ایرنا - فرانسه اعلام کرد: تحویل 36 فروند جنگنده رافائل به هند بدون تاخیر انجام خواهد شد و مفاد قرارداد میان هند و فرانسه با دقت دنبال می‌شود.

زاهدان - ایرنا - فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران گفت: تسریع در تکمیل طرح راه‌آهن چابهار - زاهدان ماهانه به بیش از 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به رقم بالای آن نیازمند تخصیص مناسب هزینه ها از سوی دولت هستیم.

شیراز - ایرنا - فعالیت مترو و اتوبوس‌های درون شهری این کلانشهر که به دلیل شیوع کرونا از اسفند 98 متوقف شده بود به گفته مسوولان مربوط از شنبه 10 خرداد 99 از سرگرفته خواهد شد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: مطابق دستور رئیس جمهوری در ستاد مقابله با کرونا، ذرت‌های آلوده دامی امحا نشده و برای رفع بخشی از مشکلات بهداشتی مردم تبدیل الکل می‌شوند.

سبزوار - ایرنا - رییس اتاق اصناف سبزوار گفت: بحران ناشی از کرونا و رکود بازار منجر به تعطیلی دائمی حدود یک هزار و 500 واحد صنفی در این شهر شده است.

تهران - ایرنا - معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از ممنوع بودن جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان‌های بدون زیرساخت‌های لازم خبر داد و گفت: دستورالعملی به استان‌ها ابلاغ شده که در آن تاکید کردیم که استان‌هایی که زیرساخت لازم را ندارند، نمی‌توانند کار جمع آوری معتادان متجاهر را انجام دهند.