پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

دزفول - ایرنا - سایت پسماند دزفول بدلیل آتش زدن بقایای محصول گندم در زمین‌های کشاورزی اطراف دچار آتش سوزی شد.

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان گفت: باتوجه به سفید بودن وضعیت بوموسی و جلوگیری از پیامدهای احتمالی کرونا، تمامی شناورهای مسافری به این جزیره ضمن رعایت فاصله گذاری هوشمند با 50 درصد ظرفیت مسافرگیری کنند.

تهران - ایرنا - بانک مرکزی امروز (سه شنبه) نرخ 47 ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ 11 ارز کاهش و قیمت 25 واحد پولی دیگر افزایش یافت؛ نرخ بقیه ارزها نیز ثابت ماند.

مشهد - ایرنا - فعالیت برخی رشته‌های ورزشی در خراسان رضوی که از هشتم اسفند پارسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود با بهبود شرایط مقابله با این ویروس و مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز (ششم خرداد) از سر گرفته شد.

با وجود مهار ویروس کرونا در کشور، استان خوزستان همچنان در شرایط قرمز قرار دارد و از این رو مسئولان بهداشتی همچنان بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی برای کنترل این بیماری تاکید دارند.

تهران - ایرنا - رییس انجمن دستیاران فیلمبردار سینمای ایران با بیان اینکه شرایط عضویت در انجمن دستیاران فیلمبردار ساده‌تر شده است، از دسترس قرار گرفتن اطلاعات اعضا در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

زاهدان - ایرنا - مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: مددجوی ایرانشهری با دریافت 300 میلیون ریال تسهیلات و پرورش 10 راس گاو خودکفا شد.

زاهدان - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: هشت هزار و937 نفر درطول سال 98 به دلیل صدمات ناشی از نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.

گچساران - ایرنا - بهار کرونایی امسال و در میان خبرهای بیماری و مرگ تولد پنج قلوهای گچسارانی نویدبخش جاری بودن زندگی و امید شد اما هنوز چند ساعتی نگذشته بود که چگونگی نگهداری و تامین مخارج زندگی این نورسیده ها باعث نگرانی خانواده آنان شد.

تهران - ایرنا - دادگستری اتحادیه اروپا (یوروجاست) از بررسی جنایات و جرایم جنگی جنگجویان داعش که از عراق و سوریه به اروپا بازگشته‌اند، خبر داد و بر لزوم برقراری عدالت برای قربانیان جنایات این افراد تاکید کرد.

شهرری ایرنا فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی رازی با اعتبار 30 میلیون ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده فرمانداری برای ارتقای خدمات به مراجعین تجهیز شد.

پکن - ایرنا - در حالی که مقام های ارشد امنیتی در هنگ کنگ نسبت به افزایش فعالیت های تروریستی در این منطقه هشدار داده اند، تایوان می گوید حاضر به حمایت از کسانی است که در این منطقه از دموکراسی طرفداری می کنند.

ایرنا - بوشهر - اسکله جفره یکی از بهترین گزینه های تفریحی و گشت و گذار در سواحل بوشهر است. این اسکله که در سواحل شمال غربی این شهر واقع شده، هم فرصت تماشای چشم انداز خلیج فارس را برای گردشگران فراهم می کند و هم مکان خوبی برای خرید ماهی تازه است. همچنین در اسکله جفره فرصت تماشای غروب و طلوع خورشید برای گردشگران مهیا است. صیادی یکی از مشاغل بسیار مهم در استان بوشهر است که این استان به...

تهران - ایرنا - منتخب مجلس یازدهم با بیان اینکه طرح بحث ریاست و هیات رییسه را با هدف خدمت دنبال کردم و مسیرم وحدت است، گفت: در مسیر وحدت باید اصول را مبنا قرار داد وگرنه در یک فرد از پیش تعیین شده، وحدتی پایدار نخواهد بود.

بوشهر - ایرنا - فرماندار تنگستان استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه شعله‌های آتش از پایین دست منطقه خائیز سیر صعودی به ارتفاعات دارد و سخت گذر بودن مسیر درخواست اعزام 2 فروند بالگرد نفر بر و آب پاش شد که هم‌اکنون بالگرد هلال احمر برای انتقال آتش نشانان در منطقه حضور یافته‌است.

از وداع با «علی‌اکبر سیاسی» سی‌سال گذشت. او جز آنکه پایه‌گذار علم روان‌شناسی نوین (علم‌النفس قدیم) در ایران است، برای نهاد دانشگاه در این کشور پدری کرد و یکی از مجموعه کسانی بود که کوشید تا دانشگاه در ایران شکل بگیرد و درست شکل بگیرد، و این جز تلاش‌های او برای ایجاد دانشسرای مقدماتی و عالی است.