یک‌شنبه 22 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تبریز - ایرنا - پیکر پاک و مطهر شهید «عادل قاسم‌زاده»، از شهدای حادثه شناور کنارک ارتش، امروز در اهر تشییع و در مزار شهدای روستای «رواسجان» به خاک سپرده شد.

تهران - ایرنا - یکی از مقامات ارشد کمیته بین‌المللی المپیک هشدار داد با توجه به اینکه حتی کشف احتمالی واکسن کرونا نمی‌تواند تهدید ناشی از کووید -19 را تعدیل کند، برگزاری المپیک در سال آینده (2021) با «مشکلات عدیده» روبرو است.

تبریز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: شجره طیبه انتفاضه سنگ در فلسطین از مرحله تهیه قلاب سنگ به مرحله تولید موشک‌های نقطه‌زن رسیده است.

پکن - ایرنا - عدم حضور "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی برای حدود سه هفته در انظار عمومی برای بار دوم در دو ماه گذشته، بار دیگر شایعاتی را در مورد این رهبر جوان که به غیبت های گاه و بی گاه عادت دارد در رسانه ها مطرح کرده است.

تهران - ایرنا - فرمانداران شهرستان های جنوب شرق استان با اشاره بر لزوم زنده نگاه داشتن آرمان فلسطین، بر مقابله تمامی مسلمانان و آزادیخواهان جهان در برابر رژیم اشغالگر قدس تأکید کرد.

تهران - ایرنا - سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشریح ضوابط فروش 25 هزار دستگاه خودرو در ایام عید سعید فطر، گفت: شرایط خاصی در ضوابط فروش و اولویت‌های تحویل در نظر گرفته شده تا بتوان خودرو را فقط به مصرف‌کنندگان واقعی فروخت و تقاضای کاذب را حذف کرد.

ایرنا - بجنورد - برداشت گل محمدی و گلاب گیری از «دهکده گل» در روستای خداقلی شهرستان بجنورد از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد. برداشت گل محمدی حدود 15روز طول می کشد. در استان خراسان شمالی 350 هکتار باغ گل محمدی وجود دارد.

مسکو - ایرنا - دونالد ترامپ قبل از پرواز به دیترویت بر روی چمن‌های کاخ سفید به خبرنگاران گفت که کشورش به بهانه نقض پیمان آسمان‌های باز از سوی روسیه، ازاین پیمان خارج می شود اتفاقی که در سه سال گذشته بارها افتاده است و از آن به عنوان سریال خروج آمریکا از پیمان‌های بین المللی یاد می‌شود.

تهران - ایرنا - حزب کنگره ملی افغانستان همزمان با روز جهانی قدس در بیانیه‌ای اعلام کرد که مساله فلسطین نه تنها مربوط به جوامع، دولت‌ها و کشورهای اسلامی، بلکه مساله انسان‌های آزاده، منصف و عدالت خواه جهان هم هست.

ایرنا تهران - عده ای از مردم تهران با توجه به لغو مراسم روز جهانی قدس (در آخرین جمعه ماه رمضان) به علت شیوع ویروس کرونا به صورت خودجوش با وسایل شخصی خود اعم از خودرو و موتور سیکلت در میدان های فلسطین و انقلاب حضور یافته و بر علیه جنایات رژیم صهیونیسم و حامیانش شعار دادند. عکاسان: حسن شیروانی و اصغر خمسه

اسلام‌آباد - ایرنا - مردم روزه دار پاکستان امروز جمعه مصادف با روز جهانی قدس به‌رغم مقررات کرونایی در این کشور، با برگزاری راهپیمایی گسترده در اسلام آباد و دیگر شهرها با سردادن شعارهای ضد رژیم صهیونیستی و آمریکایی، ضمن حمایت از مقاومت مردم فلسطین و آرمان‌های آنان، تصمیم رژیم اشغالگر قدس برای ضمیمه کردن اراضی اشغالی را محکوم کردند.

کرمانشاه - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری استان کرمانشاه از شهروندان خواست مراقب سرقت گوشی تلفن همراه خود توسط افراد سارق به بهانه برقراری تماس‌های صوری باشند.

تهران - ایرنا - خبرگزاری اسوشیتدپرس، رویترز و فرانسه و نیز رسانه‌های فارسی زبان از جمله بی‌بی‌سی، دویچه وله و ایندیپندنت مدت کوتاهی بعد از سخنرانی رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز جهانی قدس، بخش‌هایی از بیانات معظم‌له از جمله تشبیه رژیم صهیونیستی به غده سرطانی را بازتاب دادند.

شهرکرد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به آغاز فعالیت مجلس یازدهم در هفتم خردادماه از نمایندگان مجلس خواست تا به دور از نگاه حزبی، برای رفع تبعیص ها گام بردارند.

تهران - ایرنا - نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اعلام کردند که طی عملیات این نیروها، سه فرمانده طالبان با 21 تن از افرادش در ولسوالی مردیان و منگجیک ولایت جوزجان، کشته شدند.

مردم ورامین با نصب پرچم حزب الله و کشورهای جبهه مقاومت بر سردر مغازه‌ها و منازل، انزجار خود را از رژیم اشغالگر قدس ابراز داشتند.