یک‌شنبه 22 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - امام جمعه شهرستان فردیس گفت: روز قدس پیام آور وحدت امت اسلامی و آزادی قدس برای نابودی استکبار جهانی به ویژه اسرائیل غاصب است.

تهران - ایرنا - نتایج یک نظرسنجی از دانشجویان افغانستانی مقیم ایران نسبت به عملکرد این کشور در بحران کرونا، نشان می‌دهد که 71 درصد پاسخ‌دهندگان از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مهاجرین رضایت کامل داشته‌اند.

اصفهان - ایرنا - رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان گفت: کارشناسان (افسران) سلامت این هیات برای بررسی رعایت موازین بهداشتی و پیشگیرانه از شیوع احتمالی ویروس کرونا بر سر تمرینات تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان حاضر می‌شوند.

بجنورد - ایرنا - دو تن از علمای اهل سنت خراسان شمالی گفتند: شیوع کرونا و برگزار نشدن راهپیمایی روز جهانی قدس، اراده عظیم جهانی اسلام را برای آزادی فلسطین کمرنگ نمی کند.

تهران - ایرنا - سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جهانی قدس، در رسانه های خارجی از جمله رویترز، خبرگزاری فرانسه، جورزالم پست، اسپوتنیک و... بازتاب داشت.

بوشهر - ایرنا - مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بوشهر گفت: نماز عید سعید فطر در این استان با توجه به نظر امام جمعه هر شهر با لحاظ کردن شرایط موجود به صورت غیرمتمرکز برگزار می‌شود.

اراک - ایرنا - رییس بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: یک میلیون و 700 هزار ماسک در راستای پیشگیری از کرونا با مشارکت جهادگران بسیج سازندگی این استان تولید و به صورت رایگان توزیع شد.

یزد - ایرنا - سرپرست تیم والیبال شهداب یزد گفت: «محمد عمده غیاثی» و «محمدحسین نجاتی» با عقد قرارداد یکساله به ترتیب به عنوان سرمربی و مربی این تیم انتخاب و فعالیت خود را آغاز کردند.

تهران - ایرنا - نسخه الکترونیک «روباه و دمپایی حصیری» و نسخه‌های چاپی «به من بگو خال خالی» و «ماجراهای آقای خرمالو» کتاب‌هایی است که از سوی انتشارات سروش و نیستان برای گروه سنی خردسالان روانه بازار نشر شده‌اند.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد: در یک سال گذشته نیروهای پرتوان این شرکت با استفاده از دانش و تجربه خود 40 دستگاه اتوبوس دوکابین را بصورت کامل بازسازی کردند.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیتی به مناسبت روز قدس نوشت: روز قدس فرصت تجدیدعهد با آرمان شهید سلیمانی است، خاورمیانه بدون جنگ و سرشار از صلح و بدون رژیم آپارتاید صهیونیستی.

اردبیل _ ایرنا _ رییس اداره هواشناسی خلخال گفت: میزان بارندگی‌های اردیبهشت ماه سال جاری در مقایسه با بارندگی‌های دومین ماه بهار سال قبل 87 درصد افزایش نشان می دهد.

خمین - ایرنا - رییس آموزش و پرورش دلیجان از کمک یک میلیارد و 100 میلیون ریالی دانش آموزان و فرهنگیان این شهرستان در راستای رزمایش همدلی و کمک مومنانه به اقشار آسیب پذیر و خانواده‌های نیازمند خسارت دیده از کرونا خبر داد.

تهران - ایرنا - نافذ عزام عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین (حماس) روز جمعه با اشاره به اینکه روز جهانی قدس یادآور دردها و رنج‌های مردم فلسطین است، از جمهوری اسلامی ایران به خاطر ایستادگی‌اش در کنار آرمان فلسطین و حمایتش‌هاش در عرصه‌های مختلف از فلسطینی ها، با وجود تحریم و فشارها قدردانی کرد.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: اصلی‌ترین توصیه‌ی اینجانب توصیه به تداوم مبارزه و سامان بخشیدن به سازمانهای جهادی و همکاری آنان با یکدیگر و گسترش عرصه‌ی جهاد در همه‌ی سرزمین‌های فلسطینی است. همه باید ملت فلسطین را در این جهاد مقدس یاری کنند.

بجنورد - ایرنا - برداشت گل محمدی و گلاب گیری از «دهکده گل» به وسعت 3 هکتار در روستای خداقلی شهرستان بجنورد از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد. برداشت گل محمدی حدود 15روز طول می کشد و دراین مدت روزانه 20 نفر مشغول به کار هستند. در استان خراسان شمالی 350 هکتار باغ گل محمدی وجود دارد. (عکاس: وحید خادمی)