یک‌شنبه 22 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس جمهوری تسریع در واگذاری سهام شرکت‌های دولتی و امکان حضور همه مردم در این عرصه را اطمینان‌بخش و مایه خرسندی دانست و بر ضرورت تلاش مسوولان اقتصادی کشور در راستای توسعه این فعالیت‌ها تاکید کرد.

تهران - ایرنا - حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز جمعه در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس با اشاره به گشوده شدن فصل جدیدی در مبارزه برای فلسطین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و ظهور جبهه مقاومت و تغییر موازنه قدرت به نفع مبارزان، تأکید کردند: اصلی‌ترین توصیه، تداوم مبارزه و گسترش عرصه جهاد در همه سرزمین‌های فلسطینی است و بی‌گمان وضعیت رژیم صهیونیستی در آینده سخت‌تر خواهدشد.

تهران - ایرنا - در بحبوحه گرفتاری مردم ایران و جهان با ویروس کرونا، روز قدس دیگری فرا رسید، روزی که یادآور جانمایی غده ای سرطانی در خاستگاه ادیان الهی است، غده ای که رژیم جعلی اسرائیل نام دارد و دهها سال است جامعه اسلامی و در واقع کل جهان از آن رنج می‌برند.

بغداد - ایرنا - راهپیمایی روز جهانی قدس برای حمایت از مردم فلسطین امروز و در جمعه پایانی ماه رمضان در بغداد پایتخت و چند استان دیگر این کشور برگزار شد.

کرج - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان فردیس گفت: با تلاش ماموران پلیس امنیت عمومی فردیس، سه نفر از اراذل و اوباش معروف این شهرستان دستگیر شدند.

سنندج - ایرنا - فرماندار شهرستان دیواندره گفت: روز قدس، مظهر نمایش قدرت، وحدت و یکپارچگی جهان اسلام در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در مقابل رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی است.

مسکو - ایرنا - معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا مبنی بر خروج این کشور از پیمان آسمان های باز اعلام کرد که مسکو نیز تا زمانی که واشنگتن به این پیمان متعهد باشد در آن خواهد ماند.

کرج - ایرنا - رییس پلیس راه البرز اعلام کرد که براثر ترافیک سنگین جاده کرج - چالوس لحظاتی پیش یک طرفه شد.

باکو - ایرنا - "ابوالفضل قارایف " وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان در پی بازداشت تنی چند از مقامات بلندپایه این وزارتخانه، از سمت خود برکنار شد.

کاشان - ایرنا - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اردستان گفت: 52 گلزار از مجموع 54 گلزار شهدای این شهرستان تا کنون ساماندهی شده و 2 گلزار باقی‌مانده نیز در گرو جذب اعتبار است.

کرج - ایرنا - سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس اعلام کرد که دود ناشی از حریق خودرو در فردیس سبب مسمومیت 12 نفر در این شهر شد.

تهران - ایرنا - رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون 131 هزار و 652 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 51 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 7 هزار و 300 نفر رسید.

اصفهان - ایرنا - مسوول تشکل‌های دینی و هیات‌های مذهبی اداره‌کل تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: 90 درصد برنامه‌های مبلغان این استان در ایام ماه رمضان با توجه به ادامه داشتن موضوع شیوع بیماری کرونا در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

آبادان - ایرنا - سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان گفت:2 کارخانه یخ‌سازی به علت رعایت نکردن مسایل بهداشتی توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز و پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی پلمب شدند.

شهرری - ایرنا - فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس با انتشار پیامی بر خواسته آزادیخواهان جهان در زمینه نابودی رژیم صهیونیست و استکبار جهانی و آزادی قدس تاکید کرد.

مشهد - ایرنا - دکتر "حمید عقیلی" یکی از پزشکان مشهدی که در عرصه مبارزه با کرونا خدمت می‌کرد، بر اثر ابتلا به این ویروس روز جمعه به جمع شهیدان مدافع سلامت پیوست.