دوشنبه 23 مهر 1403

روز قدس نماد ارزش‌ها و اهداف مقدسات اسلامی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روز قدس نماد ارزش‌ها و اهداف مقدسات اسلامی است

گرگان - ایرنا - تعدادی از مسوولان استان گلستان در آستانه فرا رسیدن روز جهانی قدس، ضمن اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین و انزجاز از اقدامات رژیم غاصب اسرائیل، روز قدس را نماد اتحاد و انسجام مسلمانان دانسته و با توجه به شرایط کرونایی امسال، مردم را به گرامیداشت این روز در فضای مجازی تشویق کردند.

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در گلستان گفت: روز قدس، رستاخیز استکبارستیزی و ستیز همیشگی با صهیونیسم و نماد ارزش‌ها و اهداف مقدسات اسلامی است.

سرتیپ محمدعلی سعیدعسگری در جمع فرماندهان نظامی این تیپ اظهار داشت: این روز یادگار حضرت امام (ره) و روز حیات اسلام است و در واقع به عنوان یک راهبرد و یک فرصت حیاطی برای ریشه‌کن کردن رژیم غاصب صهیونیسم باید به بهترین شکل ممکن حمایت شود.

وی بیان داشت: در روز قدس و همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان، مسلمانان جهان با تبلور یکدلی و یک صدا ندای نفرت خود از رژیم جعلی و نامشروع اسرائیل را بانگ بر می‌آورند و این حرکتی هوشمندانه در عرصه تحولات سیاسی قرن حاضر است که با درایت فرماندهی معظم کل قوا روز به روز غنی‌تر و تاثیرگذار می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط حاکم در کشور و لغو راهپیمایی روز قدس، رهنمودهای مقام معظم رهبری در روز جمعه، تاثیر بسزایی در افشاسازی جنایت رژیم غاصب اسرائیل و مشخص کردن خط و مش مردم مسلمان جهان در دفاع از مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین در مسیر آزادی قبله اول مسلمانان جهان خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان نیز در پیامی گفت: هرچند با توجه به شرایط کرونایی کشور، راهپیمایی روز قدس برگزار نخواهد شد، اما این مساله دلیلی برای فراموش کردن اهمیت این روز نیست.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار داشت: اهمیت گرامیداشت این روز به هر شکل و عنوانی باید برای نسل‌های آینده کشور بازگو، تعریف و تبیین گردد.

وی با یادآوری اینکه بدون شک در روزهای نزدیک به این روز شریف، دشمنان دست از کار نکشیده و سعی در ایجاد رعب و وحشت در بین مردم به خصوص شرکت کنندگان در این راهپیمایی عظیم دارند و به هر وسیله‌ای تبلیغات سوء علیه این روز انجام می‌دهند، تاکید کرد: مسلمین جهان اسلام باید در مقابل این دسیسه‌های دشمن با هر وسیله‌ای اما برنامه‌ریزی شده و منسجم خشم و عصبانیت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی به نمایش بگذارند.

امام جمعه گرگان گفت: به زودی شاهد خواهیم بود که با یاری خدا این خشم مقدس دامن‌گیر صهیونیست‌ها شده و نتیجه آن آزادی سرزمین‌های فلسطین و بیت‌المقدس از دستان نیروهای غاصب و اشغالگر است.

استاندار گلستان نیز در پیامی با اشاره به شرایط کرونایی و مهیا نبودن فرصت راهپیمایی در استان گفت: تنفر و کینه مسلمانان از اسرائیل غاصب در فضای مجازی و حقیقی نمایش داده می شود.

هادی حق شناس اظهار داشت: با توجه به این که کشور در سال جاری، درگیر مبارزه با ویروس کرونا است، روز قدس متفاوت از سال های قبل خواهد بود.

وی رژیم صهیونیستی را محصول استکبار جهانی دانست و گفت: خطر اسرائیل هزاران بار بیشتر از شیوع ویروس کرونا برای جهانیان است.

استاندار گلستان گفت: اگر به فرموده امام خمینی (ره)، مسلمانان جهان متحد می شدند و این انسجام در میان امت اسلامی ایجاد می شد، ظلم این رژیم نامشروع غاصب کمتر می شد.

بسیج رسانه گلستان هم با صدور بیانیه‌ای در آستانه فرا رسیدن روز جهانی قدس نوشت: جامعه رسانه به نام قلم، به نام ن والقم وما یسطرون از تمامی آزادی خواهان و حق طلبان جهان و فعالین رسانه ای استدعا دارد که در روز قدس فراگیرترین خبر جهان را با حضور فرد به فردمان در میدان عظیم رسانه جهانی به جای حضور فیزیکی منتشر کرده و به جهانیان بگوئیم هنوز هم فلسطین، مسأله اول جهان اسلام است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: امسال به دلیل تهدید شیوع ویروس کووید 19، رهبر معظم انقلاب از طریق رسانه های جمعی و مجازی بیانات جریان ساز، بصیرت افزا و راهگشای خویش را در حمایت از مظلومان و ستمدیدگان تقدیم مسلمانان و آزادیخواهان جهان خواهند نمود.

طبق اعلام قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: جمعه همزمان با روز جهانی قدس رهبر معظم انقلاب در ساعت 12 به وقت تهران با جهان اسلام سخن خواهد گفت که این برنامه به صورت زنده از شبکه های تلویزیونی و رادیویی پخش می شود، در همین راستا برای بهره برداری حداکثری از سخنان رهبر معظم انقلاب در هیچ نقطه ای از کشور هیچ برنامه ای تحت عنوان روز قدس نخواهیم داشت.

ویروس کرونا موسوم به «کووید 19» اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با اعلام بهبود یافتن 100 هزار و 564 نفر از مبتلایان کرونا در ایران گفت: تاکنون 129 هزار و 341 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 66 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 7 هزار و 249 رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*