سه‌شنبه 24 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

ارومیه - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماکو گفت: یک کتیبه میخی متعلق به دژ بسطام مربوط به 2 هزار و 700 سال پیش و دوره اورارتویی از سوی «حسین احمدزاده» شهروند نیک اندیش و خیر ماکویی به میراث فرهنگی این شهرستان اهدا شد.

ارومیه - ایرنا - سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده آذربایجان‌غربی با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب رسیده و رونمایی شد.

بجنورد - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: پنج هزار برنامه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در استان اجرا می‌شود که البته اجرای این برنامه‌ها به علت شیوع ویروس کرونا با تجمعات کمتری صورت می‌گیرد.

اردبیل - ایرنا - مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی استان اردبیل با شرکت یک‌هزار نفر از دانش‌آموزان این استان آغاز شد.

اردبیل _ ایرنا _ فرماندار خلخال گفت: با توجه به احتمال ادامه روند شرایط کرونایی در جامعه آموزش و پرورش برای فراهم کردن امکانات مورد نیاز تحصیل غیرحضوری دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده تلاش کند.

تهران - ایرنا - نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر با صدور پیامی به مناسبت فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، که به تدبیر حضرت امام خمینی‌(ره) روز جهانی قدس نامگذاری شده، ضمن دعوت از ملت بزرگ ایران برای پاسداشت با شکوه این روز مهم و تاثیرگذار، بر تحقق پیروزی و رهایی قدس و سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد.

تهران - ایرنا - بر اساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول، به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری نمایشگاه کتاب سئول به تعویق افتاد و قرار است نمایشگاه در قالب طرح جدید و به‌صورت آنلاین و آفلاین برگزار شود.

تهران - ایرنا - انجمن سینماداران طی نامه‌ای به حسن روحانی رییس‌جمهور خواستار بازگشایی سینماها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شدند.

کرمانشاه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ایجاد زنجیره ارزش پوشاک می‌تواند زمینه ساز تحول این صنعت در استان باشد، گفت: این صنعت در کرمانشاه تقویت خواهد شد.

تهران - ایرنا - شبکه نسیم همزمان با پایان ماه رمضان و یکماه عبادت و آغاز ماه شوال و تعطیلات عید سعید فطر، با ویژه برنامه‌های دورهمی، کودک شو، کتاب باز و ویتامین خ، میهمان خانه‌های مردم خواهد بود.

تهران - ایرنا - شرکت ماهواره‌ای یوتلست امروز پخش شبکه الکوثر را قطع کرد. این اقدام به دلیل بدهی‌های انباشته سازمان صدا و سیما به شرکت ماهواره ای یوتلست رخ داده است.

تهران - ایرنا - کشورهای اتریش، هلند، دانمارک و سوئد در مخالفت با طرح حمایت اقتصادی آلمان و فرانسه، طرح خود را به زودی ارائه می‌دهند.

بیرجند - ایرنا - فرماندار بشرویه گفت: از مجموع 60 مصوبه سفر استاندار خراسان جنوبی به این شهرستان تاکنون 25 مصوبه بیش از 40 درصد، 25 مصوبه بیش از 50 درصد و 10 مصوبه هم 100 درصد اجرا شده است.

رشت - ایرنا - معاون خدمات شهری شهرداری رشت گفت: زباله های رشت و مناطق اطراف به صورت روزانه در منطقه سراوان دفن و با حدود 300 تا 330 تن شن و ماسه پوشانده می شود.

کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز از راه‌اندازی سامانه اشتغال مهارت‌محور در راستای اجرایی شدن این طرح ملی در استان به عنوان الگوی کشوری خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس جمعیت هلال‌احمر در حکمی مهدی ولی‌پور را به عنوان سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر منصوب کرد.