جمعه 31 فروردین 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

بخشی از آزمایش "تمرین لباس خیس" ناسا که امروز از سرگرفته می‌شود، انجام نخواهد شد.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری همدان، گفت: مشکلی در تامین خوابگاه دانشگاه‌های استان همدان، وجود ندارد.

از سوی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز مسابقه تحلیل داده‌های تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی به‌منظور کمک به تشخیص صحیح اختلال طیف اوتیسم برگزار می‌شود.

یک فرضیه جدید از جانب محققان دانشگاه "ردینگ" مطرح می‌کند که مولکول‌های چربی موجود در جریان خون از طریق نشتی سد خونی مغزی به مغز حمله می‌کنند و این فرآیند موجب ابتلا به بیماری آلزایمر می‌شود.

«من تا قبل شیوع کرونا در خوابگاه دانشگاه سراسری گیلان زندگی می‌کردم. ما حتی نور آفتاب را هم نمی‌دیدیم. تمام پنجره‌ها با صفحه‌های بزرگ آلومینیومی پوشانده شده بود و یادم است بیشتر شب‌ها فقط از صدای پشت پنجره می‌فهمیدم باران می‌آید. من همیشه احساس خفگی داشتم و خوابگاه برای من زندان ترسناکی بود و هیچ‌وقت توان مالی برای گرفتن خانه‌ای مستقل را هم نداشتم».

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با تشریح بخشی از مشکلات سال گذشته به‌ویژه در زمینه مسائل مالی و افزایش اندک بودجه پژوهشگاه نسبت به سال پیش از آن و همچنین حذف پاداش‌های اعطایی مرسوم، گفت: پژوهشگاه موفق به تسویه بخشی از بدهی‌های معوقه از دوره‌های قبل شد.

متراکم کننده دستگاهی است که در صنایع نفت و گاز برای فشرده سازی میعانات و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ با تلاش محققان کشور متراکم کننده صنایع نفت و گاز با فناوری بومی تولید شد.

محققان بیمارستان اُتاوا کانادا در مطالعه اخیرشان پتانسیل وزیکول‌های خارج سلولی که از سلول‌های بنیادی مزانشیمی (MSCs) بند ناف برای محافظت از ریه‌ها و مغز نوزادان نارس به دست می‌آیند را مورد بررسی قرار دادند.

عضو هیات مدیره صنف تعمیرات تجهیزات پزشکی کشور گفت: آماده برگزاری همایش، کارگاه ها و ورکشاپ ها در خصوص تعمیرات تجهیزات پزشکی همراه با ارائه تجهیزات با کمک جهاددانشگاهی خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در بازدید از مرکز تحقیق و توسعه سیاست‌های دانشگاهی در نظام سلامت، گفت: هدف اصلی دانشگاه آموزش دانشجویان و نیروی انسانی توانمند است، براین اساس معتقدم آموزش پزشکی عمومی و سایر دوره‌ها باید بر اساس علم نافع و شواهد علمی، مورد بازنگری قرار گیرد.

مهلت نام نویسی برای شرکت در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال تحصیلی 1402-1401 امشب پایان می یابد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: پژوهش های جهاددانشگاهی می تواند به رشد و توسعه استان کمک شایان کند و بر همین اساس از این طرح ها حمایت می کنیم.

ناسا اخیرا در حساب کاربری تلسکوپ فضایی هابل در اینستاگرام تصاویری باشکوه از یک "کهکشان مارپیچی میله‌ای" منتشر کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به انعقاد اولین تفاهم نامه گسترش همکاری های مشترک میان این دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی مجازی، گفت: ای تفاهم نامه به گسترش همکاری ها در زمینه آموزش های همگانی بین دو دانشگاه کمک خواهد کرد.

معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی تهران اسامی آخرین برگزیدگان از دومین دوره مسابقات کتابخوانی هشت بهشت با موضوع کتاب «حرکت» را اعلام کرد.

درماه رمضان بدن به دلیل شرایط متفاوت با ایام دیگر با کمبود آب مواجه است که جبران این کمبود، با برخی سبزیجات مانند نعناع گزینه مناسبی است.