دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

پژوهشگران "دانشگاه نیویورک ابوظبی"(NYUAD) در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند دو گروه از اجرام فرانپتونی الگوهای مداری بسیار متفاوتی دارند.

شرکت هیوندای که از سال گذشته زمزمه‌هایی از قصد آن برای خرید شرکت رباتیک "بوستون داینامیکس" در میان بود، اکنون به طور رسمی صاحب این شرکت سازنده سگ‌های رباتیک محسوب می‌شود.

ابر ماه "توت فرنگی" در روز پنجشنبه 24 ژوئن (3 تیر) در آسمان خواهد درخشید. این پدیده آخرین ابر ماه سال جاری میلادی خواهد بود.

براساس مطالعه‌ای که در مجله‌ی "BMC Public Health" منتشر شده است نوشیدن قهوه کافئین‌دار یا بدون کافئین (آسیاب شده یا قهوه فوری) می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن کبدی را کاهش دهد.

شرکت زیست‌فناوری آلمانی "بایونتک"(BioNTech) قصد دارد حالا که فناوری "آران‌ای پیام‌رسان"(mRNA) آن به خوبی روی ویروس کووید -19 جواب داده، آن را برای ساخت واکسن بیماری سرطان به کار بگیرد.

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه دو فرمولاسیون برای داروی لووتیروکسین امکان ساخت این دارو به صورت آمپول آهسته‌رهش را بررسی کردند.

وزیر علوم از تعریف پست سازمانی برای 20 تا 25 درصد اعضای هیأت علمی در دانشگاه ها خبر داد و گفت: در بازنگری و اصلاح آیین نامه جدید می‌توان برای اعضای هیات علمی پست سازمانی تعریف کرد.

نشریه Iranian Journal of Numerical Analysis and Optimization به عنوان سومین نشریه از نشریات دانشگاه فردوسی مشهد موفق به نمایه شدن در پایگاه استنادی بین‌المللی Scopus شد.

دانشگاه الزهرا زمان انتخاب واحد ترم تابستان در این دانشگاه را اعلام کرد.

محققان موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی کشور با کمک هوش مصنوعی موفق به اصالت سنجی زعفران شده اند که به گفته آنها در آینده ای نزدیک با طراحی سیستم هوشمند قابل نصب بر روی موبایل، امکان شناسایی زعفران اصیل از زعفران تقلبی را برای همگان میسر می کنند.

یک متخصص طب کار و بیماری‌های شغلی گفت: دستورالعمل توسط وزارت بهداشت تدوین و ارائه شده که شرایط بازگشت به کار افراد از نظر زمان، نوع علائم و شدت بیماری کرونا ویروس مشخص می‌شود.

ثبت نام در خوابگاه های دانشجویی در تابستان جاری برای دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تا آخر وقت امروز سه شنبه اول تیر ماه تمدید شد.

رییس جهاددانشگاهی از تلاش‌ها و خدمات مرکز ایسپا و دو خبرگزاری ایسنا و ایکنای این نهاد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تقدیر کرد.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران از افزایش مراجعه به مراکز مشاوره در صورت بازگشایی دانشگاه ها خبر داد و گفت: اگر کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها با حضور دانشجوها تشکیل شود تصورم این است که ما با مراجعه حضوری بیشتری مواجه خواهیم بود و ممکن است در حوزه نیروی انسانی مشکل پیدا کنیم.

رییس دانشکده پزشکی علوم پزشکی تهران از راه اندازی شعبه این دانشکده پزشکی در کربلا خبر داد و گفت: با توجه به این که باید بر اساس شرایط عراق برنامه آموزشی تدوین شود نیازمند یکسری تغییرات هستیم.

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد چاقی مادران حتی اگر با اختلالات متابولیکی همراه نباشد، می‌تواند در بروز چاقی فرزندان آنها موثر باشد.