یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

بدن برخی حیوانات دارای ساختارهای شفافی است که به خوبی شناخته شده است. معمولا چنین ساختارهایی در موجودات آبزی دیده می‌شود. اما باید گفت برخی موجودات مانند گونه‌های خاصی از پروانه‌ها و شاپرک‌ها نیز برای محافظت از خود در برابر شکارچیان، بال‌های شفافی ایجاد می‌کنند و به دلیل وجود بال‌های شفاف، تقریبا از دید شکارچیان در امان‌اند.

مرکز آموزش های تخصصی کاربردی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف در راستای مسئولیت اجتماعی خود در زمینه ایجاد اشتغال، کارگاه یک روزه رایگان تربیت مدرس انگلیسی را برگزار می کند.

نتایج یک مطالعه نشان داد که 42 درصد از نمونه‌های ناگت‌های مرغ بررسی‌شده، به باکتری "استافیلو کوکوس اورئوس" آلوده بودند.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه جامعه دانشگاهی خواستار بازگشت حضوری به دانشگاه هستند، گفت: ما در دوران کرونا، اقداماتی انجام داده‌ایم تا ارزیابی دانشجویان تنها محدود به امتحانات پایان ترم نشود.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سیاره زمین 84 میلیون سال پیش یک بار چرخش عجیبی داشته و سپس به حالت اولیه خود بازگشته است.

هنوز هم آزمایش یکی از مهم‌ترین راه‌های تشخیص بیماری کووید -19 است. در حالی که از شیوع این بیماری در برخی مناطق جهان کاسته شده است اما برخی کشورها هنوز هم درگیر مبارزه با این بیماری هستند. آزمایش استاندارد کنونی آزمایش PCR است که از نظر دقت و صحت پیشتاز است اما برای انجام آن به کارکنان ماهر و تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی نیاز است و در نتیجه زمان زیاد قابل توجهی بین جمع آوری نمونه و اعلام...

یک موتور برقی مخصوص قایق موسوم به "ای - موشن 180ای" به عنوان قدرتمندترین موتور قایق دنیا به دنبال عنوان سریع‌ترین موتور برقی قایق در دنیا نیز هست.

ترس یک واکنش معمولی به تاریکی است و اکنون محققان معتقدند مکانسیم مغز که موجب ترس از تاریکی می‌شود را یافته‌اند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از رشد اعتبارات دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، فناوری در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: سهم دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و فناوری در بودجه عمومی دولت روند صعودی داشته باشد.

مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات ایران با دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران به منظور تحقق توسعه ارتباط بین صنعت و نخبگان تفاهم‌نامه امضا کردند.

رویداد استارتاپ ویکند کشاورزی و سلامت هوشمند پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با حضور 15 ایده منتخب در جهت بهره مندی از ایجاد کسب و کار و تولید ثروت پایدار با استفاده از حمایت شتاب دهنده ها و زیست بوم نوآوری برگزار شد.

در پی اینکه یک کاربر سرویس اینترنت استارلینک در آریزونای آمریکا همزمان با گرمای بیش از حد هوا و داغ شدن دیش ماهواره خود بیش از 7 ساعت ارتباط با اینترنت را از دست داد، مشخص شد که دیش‌های استارلینک اگر به دمای 50 درجه سلسیوس برسند، خاموش می‌شوند.

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، روشی را ارائه داده‌اند که می‌تواند به شناسایی داروهای موثر در برابر باکتری‌های مقاوم نسبت به آنتی‌بیوتیک کمک کند.

معاون آموزشی دانشگاه دانشگاه علامه طباطبایی از کاهش ظرفیت پذیرش دانشجویان دکتری این دانشگاه خبر داد و گفت: از مجموع مصاحبه شوندگان تعداد 362 نفر در 54 رشته در نوبت های روزانه، نوبت دوم و پردیس پذیرفته می شوند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت توان افزایی جوانان و خانواده ها در حوزه مهارت های خوب زیستن گفت: مهارت خوب زیستن ابعاد مختلفی دارد و در قالب طرح هایی چون گفت و گوی ملی خانواده به این مهارت ها پرداخته ایم.

فراخوان هم‌اندیشی و تعامل اثربخش با اساتید در زمینه اصلاح «آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی موسسه‌های آموزش‌عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیردولتی» در دو محور «راهبردی» و «فرآیندی» از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شد.