یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

با توجه به شیوع گسترده کووید -19، نیاز به ارائه داروهای ضد ویروس به شدت احساس می‌شود اما تولید دارویی که بتواند بر این بیماری غلبه کند، بسیار دشوار است.

محققان از اسپرم منحصر به فرد پرتوماهی‌ها برای ساخت میکروربات‌هایی که شناگران قابلی هستند، الهام گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اگر تزریق واکسن در شهریور انجام شود شاید بتوانیم آموزش حضوری داشته باشیم، گفت: نمی توانیم نسخه واحدی برای تمامی دانشگاه ها در نظر بگیریم و بهتر است دست آنها را برای آموزش حضوری باز بگذاریم.

طرح پژوهشی بین المللی مشترک عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری و پژوهشگران دانشگاه آمستردام هلند با حمایت هشت هزار و 200 یورویی NWO (سازمان تحقیقات علمی هلند) انجام می‌شود.

با اعلام جزئیات ترم تابستان دانشگاه پیام نور، مشخص شد که انتخاب واحد ترم تابستان این دانشگاه از 16 تیرماه آغاز می شود و تا 23 تیر ماه ادامه دارد.

پژوهشگران کشور با انجام مطالعه‌ای تاثیر عصاره فلفل دلمه‌ای قرمز را بر شش نوع باکتری‌های بیماری‌زا بررسی کردند.

دولت ژاپن اعلام کرد واکسیناسیون دانشگاهیان این کشور را از چند روز آینده آغاز می‌کند.

یک کارشناس مذهبی گفت: انتخابات پر شور و حداکثری باعث تقویت و حفظ نظام جمهوری اسلامی می شود.

بررسی‌های یک مطالعه نشان داد که مراقبت کانگورویی و ماساژ نوزادان نارس بستری در بخش مراقبت‌های ویژه توسط مادران، باعث کاهش اضطراب مادران و درد نوزادان می‌شود.

گروهی از محققان روسی اخیرا از ارتباط احتمالی میان سرطان پروستات و بیماری اسکیزوفرنی خبر داده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه جامعه دانشگاهی باید بیش از باقی افراد جامعه در صحنه انتخابات حضور داشته باشند، گفت: رئیس جمهور آتی، وظیفه خطیر و بزرگی در قبال جامعه دانشگاهی دارد.

برترین‌های مسابقه "تحلیل داده‌های fNIRS" با محوریت بررسی حافظه کاری که در زمینه تکنولوژی طیف نگاری مادون قرمز توسط آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز برگزار شده بود، در تیرماه معرفی می‌شوند.

ثبت نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1400 از امروز یکشنبه 23 خرداد ماه جاری آغاز شد.

پژوهشگران آمریکایی سعی دارند با کمک یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی، الگوهای مشترک میان افراد مبتلا به بیماری‌های ویروسی را مورد بررسی قرار دهند و امکان زنده ماندن بیماران مبتلا به کووید -19 را پیش‌بینی کند.

در نشست بررسی ظرفیت و نقش اتاق‌های فکر در دانشگاه‌های علوم پزشکی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های اتاق‌های فکر در دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید شد.

وزیر علوم با بیان اینکه باید تلاش ها برای زدودن ایران‌هراسی و اسلام هراسی مضاعف شود، گفت: لازم است برای رفع شبهات و ابهامات مطرح شده در سند 2030 همگی تلاش کنیم.