یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

سرعت بالا تنها چالش رانندگان مسابقات اتومبیل رانی ناسکار (NASCAR All-Star) نیست. صندلی راننده‌ها در طول رقابت به شدت گرم می‌شود و فناوری ناسا به کمک آن‌ها آمده است.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان اینکه دولت آینده باید مشکلات خود را از طریق دانشگاه حل کند، گفت: اگر واقعا دولتی سرکار بیاید که بخواهد مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور را در ابعاد مختلف به صورت اساسی حل کند، باید به دانشگاه به عنوان متخصص در حوزه‌های مختلف نگاه داشته باشد و به بودجه دانشگاه به شکل سرمایه‌گذاری برای حل مشکلات کشور نگاه کند.

پرتاب موشک همیشه با صدای زیادی همراه است اما همه‌ی این اصوات توسط انسان قابل شنیدن نیستند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: اتاق‌های بازرگانی روسیه، حامی فعالان این کشور در حوزه دانش‌بنیان محسوب می‌شوند. از همین‌رو، برنامه‌ریزی برای داشتن کارگروه‌های قوی و فعال درعرصه همکاری‌های مشترک بین پارک علم و فناوری و دانش‌بنیان‌های ایران با کشور روسیه پیشنهاد می‌شود.

در پی درگذشت یکی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در سانحه تصادف، رئیس این دانشگاه پیام تسلیت صادر کرد.

نتایج آزمون کتبی بخش نظری دوره ICU ویژه پرستاران و پزشکان متخصص سال 1400 برروی سایت مرکز سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

نتایج به دست آمده از یک مطالعه نشان داد که نمره آپگار نوزادانی که از مادران معتاد به دنیا می‌آیند به طور معنی‌داری پایین‌تر از نوزادان افراد سالم است.

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی «آیین‌نامه شورای فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی» را به رؤسای استانی و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

دومین وبینار ملی فناوری‌های جایگزین حیوانات آزمایشگاهی، با هدف آشنایی جامعه علمی با این فناوری‌ها توسط پژوهشگاه رویان و با همکاری دانشکده علوم پایه و فناوری‌های نوین علوم پزشکی جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

پژوهشگران "کالج دانشگاهی لندن" در بررسی جدید خود، میکروکره‌هایی پوشیده در سلول‌های بنیادی ابداع کرده‌اند که می‌توانند به درمان قلب آسیب‌دیده کمک کنند.

معاونت آموزشی وزارت بهداشت با صدور اطلاعیه ای بر برگزاری آزمون ارتقاء دستیاری تخصصی در موعد مقرر تاکید کرد.

در نشستی با حضور رئیس و معاون پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی و رئیس و معاون پژوهشی و کارشناسان پژوهشکده مطالعات راهبردی، تفاهم‌نامه همکاری بین دو طرف امضا شد.

ناسا اخیرا در حساب کاربری تلسکوپ فضایی جیمزوب در اینستاگرام تصاویر جدیدی از این تلسکوپ فضایی را منتشر کرد.

یک جامعه شناس گفت: با توجه به اینکه زندگی ماشینی یک سبک است و در روح انسان ها رسوخ می کند، مهم ترین اثر آن ایجاد کم تحرکی در انسان هاست که این امر سبب افزایش بروز بیماری های قلبی عروقی، سکته های مغزی، سرطان ها، افزایش فشار، چربی و قند خون می شود.

ستاره شناسان در کشفی که می‌تواند کیهان‌شناسی را متحول کند، موفق به شناسایی یک زنجیره کهکشانی عظیم به شکل یک قوس بزرگ شده‌اند.

ثبت نام ترم تابستانی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه های علوم پزشکی با همکاری معاونت آموزشی وزارت بهدات، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مجازی در 135 درس آغاز شد.