یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

وقتی که انسان با گزش مارهای سمی مواجه می‌شود، اغلب تنها راه نجات، تزریق پادزهر است، اما فرآیند تولید پادزهر، هزینه بر و وقت‌گیر است و تزریق آن حتما باید توسط متخصصان در مراکز درمانی انجام شود.

پژوهشگران دانشگاه شهید بهشتی جایزه بهترین مقاله (Best Paper Award) "سومین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات نوری بیسیم و موج میلیمتری غرب آسیا" در سال 2020 (WASOWC 2020) را کسب کردند.

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که ضدعفونی‌کننده‌های بدون الکل نیز می‌توانند مانند ضدعفونی‌کننده‌های حاوی الکل، به پیشگیری از گسترش کووید -19 کمک کنند.

یک تلسکوپ بزرگ در صحرای استرالیا به ستاره شناسان کمک کرد تا "اطلسی از جهان" را که شامل یک میلیون کهکشان دور (که قبلا کشف نشده بودند) را ایجاد کنند.

سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور و سرپرست دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه منصوب شد.

شب گذشته کاوشگر چینی‌ها موسوم به "چانگ ای 5"(Chang'e 5) که چندی پیش زمین را به مقصد ماه ترک کرده بود، روی ماه فرود آمد.

سیستم دانشگاهی جورجیا مجبور می‌شود بخشی از شهریه دانشجویان را به خودشان بازگرداند.

دو دانشگاه تهران و دانشگاه خاورشناسی تاشکند به منظور توسعه روابط علمی و آموزشی تفاهم نامه همکاری دوجانبه منعقد کردند.

آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز گام جدیدی در مسیر حمایت از پژوهشگران و ترویج این دانش برداشت.

دانشجویان مقطع دکتری روزانه غیر بومی دانشگاه شهید بهشتی تا 16 آذر فرصت دارند برای استفاده از خوابگاه متأهلین ثبت نام کنند.

محققان می گویند زندگی اجتماعی زنبور عسل و انسان بسیار شبیه به هم است و یافتن چنین شباهت هایی می تواند به کشف اصول جهانی زیست شناسی کمک کند.

ایستگاه فضایی بین المللی اخیرا تصویر یکی از فضانوردان ماموریت "اکسپدیشن 64"(Expedition 64) را در صفحه کاربری خود در اینستاگرام منتشر کرده است.

رصدخانه مشهور "آرسیبو" که شامل یک بشقاب بزرگ و یک گنبد بود که با کابل های فولادی نگه داشته شده بود و چندی بود که کابل های آن فرسوده شده بودند، سرانجام فرو ریخت.

محققان الجزایری دریافتند، فلاونول‌هایی که معمولا در بسیاری از گیاهان و سبزی‌ها یافت می‌شوند، درمانی برای بیماری ویروس کرونا هستند.

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که میان میکروبیوم روده و سطح ویتامین D بدن ارتباط وجود دارد.

کتاب نگران نباش! زندگی کن... اثری از دیل کارنگی است که مطالعه آن به شما خواهد آموخت که چگونه تشویش و نگرانی‌های بی‌مورد و حتی واقعی را از خود دور کنید.