یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

در شرایط گسترش ابتلا به بیماری آلزایمر، استفاده از روش‌هایی که می‌توانند این بیماری را در مراحل ابتدایی و پیش از بروز نشانه‌های آن تشخیص دهند، راه حل کارآمدی خواهد بود.

یک پنکه جدید به نام "Following Fan" به معنی پنکه دنبال کننده قادر است به منظور خنک نگه داشتن فرد، وی را در اتاق دنبال کند.

فناوری جدید به فضانوردان اجازه می‌دهد هنگام فرود در سیاره سرخ در سال 2033، آب نمک مریخ را به اکسیژن و سوخت تبدیل کنند.

دانشگاه "کمبریج" اعلام کرد که در آخرین هفته‌های دریافت تست کرونا از دانشجویان، تعداد مبتلایان به کووید -19 تک رقمی شده است.

با برگزاری مجازی هفتمین کنگره ملی و پنجمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت توسط پژوهشکده زخم و ترمیم بافت سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، سخنرانی‌ها و قسمت های این کنگره سه روزه به صورت زنده پخش می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، در ابتدا اساس کار بر آن بود که مراسم هفته پژوهش به صورت حضوری برگزار شود و بخش مجازی به کمک بخش اصلی بیاید؛ ولی به تدریج با وخامت شیوع این بیماری در کشور برگزاری این رویداد ملی به سمت ترکیبی از حضوری و مجازی رفت. بر اساس آخرین تصمیم اتخاذ شده مقرر شد استفاده کامل از فضای مجازی برای برگزاری هفته ملی پژوهش و فناوری...

هفته پژوهش امسال از تاریخ 22 تا 28 آذر ماه برگزار می شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان با ارسال بخشنامه ای به روسای دانشگاه های سراسری، آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و فنی و حرفه ای وضعیت استعلام مدارک تحصیلی دانش‌آموختگان خارج از کشوررا تعیین کرد.

پژوهشگران آمریکایی، مدلی مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند آلزایمر را به صورت غیرتهاجمی و با هزینه کمتر پیش‌بینی کند.

دانشجوی سابق یک دانشگاه آمریکایی به اقدام به قتل دانشجوی هم‌اتاقی خود اعتراف کرد.

محققان مرکز "جنگ سطحی نیروی دریایی" یک سیستم لیزری جنگی را که برای ساقط کردن پهپادها و قایق‌های جنگی و موشک‌های کروز استفاده می‌شود، آزمایش کردند.

پیش‌نویس سند اخلاق هوش مصنوعی یونسکو در گروه مطالعات اخلاقی پژوهشگاه فضای مجازی بررسی شد.

هوش مصنوعی "دیپ مایند" در جدیدترین دستیابی به موفقیت خود می‌تواند به طور دقیق نحوه تاشوندگی پروتئین ها را پیش‌بینی کند و این معمای 50 ساله را که به درمان انواع بیماری‌ها منتهی خواهد شد، حل کند.

مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سالروز جهانی ایدز و در همه گیری ویروس کرونا پیامی را منتشر کرد.

محققان از ساخت "دستگاهی تعاملی" خبر داده اند که به کاربر اجازه می‌دهد خطر ابتلا به کووید -19 را در صورت حضور در اتاقی که یک فرد دیگر مبتلا در ان حضور دارد محاسبه کند.

دکتر محمدعلی طاهر، رییس دانشگاه شهید باهنر مشهد به عنوان رییس دانشگاه معین و نماینده وزارت عتف در استان کرمان منصوب شد.