یک‌شنبه 6 خرداد 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت افزایش اعتبارات پژوهشی کشور تاکید کرد و گفت: سهم 0.8 درصدی پژوهش از تولید ناخالص ملی فاصله زیادی با سهم 4‌درصدی مورد نظر دارد و این میزان هیچ تناسبی با سرمایه عظیم انسانی موجود در بخش پژوهش و نیازهای کشور در حوزه پژوهش و فناوری ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره نقش مردم در مقابله با روانشناسی شبه‌علمی بیان کرد: مردم نیز باید درجه‌ای از سواد رسانه‌ای و تفکر نقادانه را داشته باشند که اگر با سخنی مواجه شدند بتوانند تشخیص دهند آیا این سخن برای کسب منافع شخصی بیان شده است یا فرد گوینده صرفا بدون غرض اطلاعاتی مفید را مطرح می‌کند. این فقط به حوزه روانشناسی مربوط نمی‌شود و با گسترش فضای مجازی لازم است...

بر اساس نتایج تحقیقات دانشگاه ساسکاچوان کانادا (USask) تمیز کردن سطوح با مواد ضدعفونی‌کننده مبتنی بر هیدروژن پر اکسید (آب‌اکسیژنه) موجب آلودگی محیط می‌شود و تهدیدی برای سلامتی است.

معاون پژوهشی پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی تأکید کرد: پژوهشی که علاوه بر فعالیت علمی، نیازی واقعی از کشور را مرتفع کند، قطعا ارزشمندتر از پژوهشی است که صرفا منتج به انتشار یک یا چند مقاله علمی شود.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت از استخدام نیروهای انسانی متخصص در ادارات مشاوره و سلامت روان دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: نیروی انسانی به کار گرفته شده در ادارات مشاوره و سلامت‌روان دانشگاه‌های علوم پزشکی، باید دارای مدرک فوق لیسانس رشته روانشناسی بالینی بوده و از طریق مصاحبه، جذب شوند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: مهلت ثبت نام شرکت در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال 1400 برای پذیرش در دوره های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی که منحصرا به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام می‌گیرد،...

دانشگاه آکسفورد بروکس و دانشگاه آکسفورد به دانشجویان تست‌های سریع کرونا و رایگان ارائه می‌دهند.

پروفسور "سارا گیلبرت" (Sarah Gilbert) محققی است که توانست واکسن کروناویروس "دانشگاه آکسفورد" که چندی پیش موثر بودن آن در جلوگیری از بیماری کووید -19 اعلام شد را طراحی کند.

استاد فلسفه دانشگاه اصفهان معتقد است: چرخه معیوب «نظام پاداش» و همچنین عدم توجه به آموزش مهارت‌های آکادمیک، از عواملی هستند که باعث بروز سوءرفتارهای پژوهشی شده‌اند. به همین دلیل باید سیاست‌گذاری‌های کلان کشور در حوزه آموزش، مورد بازبینی قرار گیرد.

مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اعلام کرد: بودجه دانشگاه‌ها در سال 1397حدود 420 میلیارد تومان در عرصه فرهنگی و دانشجویی بوده است که با رشدی 58 درصدی به مبلغ 736 میلیارد تومان در سال 1398 افزایش پیدا کرد. در سال 1399 تلاش‌های بسیاری از سوی سه معاونت "فرهنگی و دانشجویی"، "آموزشی" و "تحقیقات و فناوری" وزارت بهداشت در دفتر معاونت اقتصادی سازمان برنامه و بودجه انجام شد تا به دنبال...

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های خاصی در برگزاری انجام مراسم 16 آذر در دانشگاه‌ها وجود دارد و اکثر فعالیت‌ها به صورت مجازی انجام خواهد شد، گفت: هیچ فرقی بین تشکل‌های سیاسی (چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب) برای انجام برنامه‌های روز دانشجو قائل نباشیم. تمام تشکل‌های دانشجویی باید برای اجرای برنامه‌های خود به مناسبت روز دانشجو مجوزهای...

معاون فرهنگی وزارت بهداشت از درخواست اعتبار 40میلیارد تومانی برای افزایش سقف وام دستیاری خبر داد و گفت: در صورت تخصیص این اعتبار تمامی دانشجویان مشمول وام 10 تا 15 میلیونی دستیاری می شوند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه در شرایط امروز حرف های تند و رادیکال طرفداری ندارد، گفت: مراسم 16 آذر امسال می‌تواند زمان رونمایی از این الگوی جدید کنشگری سیاسی و اجتماعی دانشجویان باشد که بخشی از آن طبیعتا در فضای مجازی اتفاق می‌افتد و بخشی نیز در فضای واقعی و حضوری می‌تواند اتفاق بیفتد.

کاوشگر چینی‌ها موسوم به "چانگ ای 5"(Chang'e 5) که چندی پیش زمین را به مقصد ماه ترک کرده بود، روی ماه فرود آمد.

مهلت ثبت نام برای شرکت در بیست و یکمین دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور برای نوبت بهمن ماه که پیش از این قرار بود فردا چهارشنبه 12 آذر پایان یابد، تا روز سه شنبه 18 آذرماه تمدید شد.

یک جلیقه نجات جدید و جالب موسوم به "SeeArch" یک جلیقه بادی است که برای نجات جان شناگران به شکل یک مثلث مرتفع باد می‌شود تا نجات غریق‌ها به خوبی و به زودی متوجه افراد در معرض غرق شدن در آب‌های آزاد شوند.