چهارشنبه 2 خرداد 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

دمای هوای استان تهران امروز (18 خردادماه) به‌طور نسبی کاهش می‌یابد. پایتخت‌نشینان نیز در روز جاری هوای مطلوب تنفس می‌کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود آنکه رهبرانقلاب در سخنرانی سالگرد امام، نقش حساس و تعیین کننده مردم در جمهوری اسلامی را تبیین کردند اما هنوز جریانی قدرتمند وجود دارد که نقش مردم را زینتی و ظاهری می داند و مبنای شرعی و حقوقی برای نظر و حضور مردم قائل نیست.

شمار مبتلایان به بیماری "کووید -19" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 174 میلیون و 379 هزار و 88 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 752 هزار و 46 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفت: استان هرمزگان یک استان نیمه خشک از لحاظ نزولات جوی است و ریزگردهای منطقه‌ای را داریم که تاثیرات زیادی را در شرق استان و شهرستان جاسک گذاشته است.

بر اساس نتایج مطالعه جدید، نوجوانانی که مطالعه ریاضیات را رها کردند، در مقایسه با همسالانی که به مطالعه ریاضیات ادامه دادند، از نظر رشد مغزی و شناختی، آسیب بیشتری را نشان می‌دهند.

واکسیناسیون علیه کرونا برای با اولویت گروه‌های در معرض خطر از بهمن سال گذشته در کشورمان آغاز شده و توصیه می شود که افرادی که نوبت‌شان می‌شود، حتما این واکسن را تزریق کنند، اما چه کسانی از نظر علمی نباید واکسن کرونا را تزریق کننند؟.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش جزئیات طرح آبا (آشتی با آموزش) را برای بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به جریان آموزش را تشریح کرد و گفت: طرح آبا ویژه افرادی طراحی شده است که در منطقه محل سکونتشان مدرسه هم وجود دارد اما شرایط آنها به گونه ای است که نمی توانند در مدرسه حاضر شوند.

رییس بخش پیوند بیمارستان امام خمینی (ره) با اشاره به چالش‌های سلامت در حوزه‌های زیرساختی بهداشت و درمان، اقتصاد سلامت و تعرفه‌ها، نیروی انسانی و همچنین بحران کرونا، گفت: شعار سازمان جهانی بهداشت این است که سلامت یک انتخاب سیاسی است؛ یعنی سیاست‌گذار انتخاب می‌کند که سلامت باید اولویت داشته باشد یا خیر. تا زمانیکه مکانیسم‌های حکمرانی سلامت را درست نکنیم، نمی‌توان انتظار فتح‌الفتوحی داشت.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی کشور ضمن تاکید بر اینکه دولت آینده باید به ساختار نهادهای متولی جنگل‌ها و منابع طبیعی بپردازد، گفت: لازم است دولت آینده در سیاستگذاری‌های توسعه تجدید نظر کند چرا که توسعه بر مبنای کشاورزی بار خود را بر دوش منابع طبیعی و جنگل‌ها می‌گذارد.

سازمان مدیریت بحران کشور از وقوع زلزله‌ای به بزرگی 4.2 ریشتر در حوالی شهر تبریز در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

ساعاتی پیش زمین لرزه ای نسبتا شدید به بزرگی 4.2 ریشتر تبریز را لرزاند.

معاون درمان ستاد کرونا استان تهران ضمن تشریح روند بیماری در استان، از موارد تک‌گیر ویروس جهش یافته هندی و آفریقای جنوبی در تهران خبر داد و در عین حال درباره امکان جایگزینی دوز دوم واکسن‌های تزریق شده با دیگر واکسن‌های موجود، توضیح داد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به وعده‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در حوزه زنان، گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یا در حوزه زنان وعده و شعار ندهند و یا اینکه به طور مشخص بگویند چه تعداد وزیر، معاون رئیس جمهور، استاندار و سفیر زن در کابینه دولت خود می‌گذارند.

رئیس گروه محیط زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو با بیان اینکه نباید اجازه داده شود که خوزستان به یک سرزمین غیر قابل سکونت تبدیل شود، گفت: اگر مدیران خوزستان و مدیران ملی، یک جراحی در مسائل زیست محیطی استان خوزستان انجام ندهند، وضعیت در خوزستان پیوسته بحرانی‌تر خواهد شد.

یافته های جدید حیات وحش نشان می دهد که میمون های بزرگ حدود 90 درصد از زیستگاه های خود در آفریقا را از دست می دهند.

جمعی از مسئولان کشور عصر دوشنبه (17 خرداد ماه) برای عرض تسلیت و ابراز همدردی، به منزل زنده‌یاد علی مرادخانی، معاون سابق هنری رفتند.