چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

دو هفته پس از فوران آتشفشان «نیراگونگو» در حدود 10 کیلومتری شهر «گوما» در جمهوری دمکراتیک کنگو، هنوز بسیاری از والدین در جستجوی فرزندانشان هستند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: خدمات الکترونیک سلامت یکی از نیازهای قطعی نظام سلامت محسوب می‌شود و بر خلاف نگاه‌های اولیه که این خدمات را غیرضروری می‌دانستند، در حال حاضر الکترونیکی شدن خدمات سلامت و به خصوص اجرای نسخه نویسی الکترونیک اجتناب ناپذیر است.

اداره کل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش طی اطلاعیه ای، ضمن پوزش از اولیای دانش آموزان، به علت آماده نبودن «سامانه پادا»، اعلام کرد: اولیاء می توانند پیش ثبت نام فرزندان خود را از طریق سامانه پادا و کلیک بر روی گزینه ثبت نام پایه اول مدارس شاهد انجام دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: بر تصادف یک دستگاه اتوبوس و کامیون 35 نفر از هموطنان دچار حادثه دیدگی شدند.

عضو هیات علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه جوک ساختن را باید به مثابه واکنش طبیعی کنش‌گر اجتماعی در جامعه بحران‌زده قلمداد کرد، گفت: جایی که افراد، راهکار و تدبیری پیش روی خود نمی‌بینند، چنین واکنشی را با بیان طنزآلود در ارتباط با انواع خشونت‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، خانوادگی و... بروز می‌دهند.

وزارت کشور در قالب فیلم‌هایی کوتاه با هدف آشنایی با قانون شوراها به تشریح این قانون پرداخته است.

پلیس پاکستان از وقوع سانحه ریلی مرگبار در جنوب این کشور خبر داد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از رسیدن نرخ تورم نقطه‌ای خانوارهای استان تهران در اردیبهشت ماه سال جاری به عدد 42.6 درصد خبر داد.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با وجود افزایش غلظت آلاینده «ازن» در برخی مناطق پایتخت طی امروز (17 خرداد ماه)، تداوم و برقراری شرایط قابل قبول کیفیت هوا در پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

شمار مبتلایان به بیماری "کووید -19" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 174 میلیون و 52 هزار و 586 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 744 هزار و 29 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

از امروز 16 خردادماه دانش‌آموزان می‌توانند با ثبت نام در سامانه "همگام" در فعالیت‌های اوقات فراغت شرکت کنند، بعد از اتمام ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه همگام، در شبکه شاد کلاس بندی‌ها آغاز می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد به‌نسبت شدید و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور طی سه روز آینده خبر داد.

گزارش جدید برنامه محیط‌زیست سازمان ملل (UNEP) و سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO) اعلام کرد: جهان باید به تعهد خود برای بازگرداندن حداقل یک میلیارد هکتار از اراضی تخریب‌شده در دهه آینده پایبند باشد تا تهدید سه‌گانه تغییر اقلیم، از دست‌دادن تنوع‌زیستی و آلودگی را برطرف کند.

بر اساس آخرین راهنمای مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها ایالات‌متحده (CDC) اگر افراد به‌طور کامل واکسینه شوند حتی اگر در معرض فرد مبتلا به کووید قرار گیرند نیازمند تست کرونا نیستند مگر این‌که علائمی مانند تب، سرفه و یا خستگی داشته باشند.

مدیر پروژه کارآزمایی بالینی فاز 3 واکسن کرونای مشترک ایران و کوبا، گفت: واکسن کرونای مشترک ایران و کوبا با نام تجاری "پاستوکووک" در انستیتو پاستور ایران تولید و عرضه خواهد شد.

شرکت هندی «بهارات بیوتک» با همکاری «انستیتو ملی ویروس‌شناسی» هند و شورای پژوهش پزشکی هند، واکسن «کوواکسین» را ساخته است. این واکسن که به واکسن بهارات معروف است، نوع غیرفعال‌شده تمام ذره ویروس کرونا است. تاثیرگذاری این واکسن 81 درصد اعلام شده و برای گروه سنی بالاتر از 18 سال تزریق می‌شود.